Szűcs Tünde (2022) Szervezeti kommunikációs változások a COVID-19 világjárványt követően. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)
PDF
Szűcs Tünde TDK FINAL 20221107.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (505kB) |
|
PDF
Szűcs Tünde TDK rezume 20221107.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (97kB) |
|
PDF
Szűcs_Tünde_KKK_bírálat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (131kB) |
|
PDF
Szűcs Tünde_Dolgozat_biralati_lap_2022.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (83kB) |
Absztrakt (kivonat)
A TDK dolgozat fő vizsgált kérdése a kereskedelmi vállalkozásokban észlelhető szervezeti kommunikációs struktúra átalakulása a 2019-ben megjelent COVID-19 világjárvány hatására. A kérdéskört több szempontból is vizsgálva, kvalitatív kutatási módszerek segítségével elemezve a témakört. Bevezetésként a COVID-19 elterjedésével kialakuló pszichológiai trendek körülírása a szervezeti kultúrákban és az erre adott munkáltatói és munkavállalói reakciók összesítése a magyar kereskedelmi/logisztikai szektorban. A kapcsolódó szakirodalom segítségével a korábbi szervezeti kommunikációban fellelhető általános mintázatok alakulásának összehasonlítása a jelenlegi trendekkel. A fenti következtetések igazolása minden olyan újonnan megjelent trenddel összefüggésben, amely a munkaerőpiaci szereplők rendszeres kommunikációjában és támasztott igényeiben megjelenik (otthoni munkavégzésre vonatkozó igények vs. irodai jelenlét, rövidített munkahét vs. teljes munkaidő megjelenése stb.) A szervezeten belüli- és kívüli kommunikáció átterelődése az online térbe, és ennek különböző összefüggései a munkahatékonyság és az emberi kapcsolatok vonatkozásában. A vezetői kommunikációban kialakult nehézségek az állandóan változó körülmények hatására és a naponta változó jogi szabályozásoknak való megfelelőség. Az új munkavállalók beilleszkedési nehézségei az online kommunikációs struktúra és távolság következtében. A fentiekre vonatkozóan hiteles interjúk és megfigyelések eszközének bevonása a kutatásba. A dokumentumok elemzését követően ésszerű következtetések a változások jellegére, és a kialakult üzleti kommunikációs trendekre vonatkozóan. A végső következtetés tartalmazza majd a kutatás során feltárt eredmények társadalmi hatásait, a munkáltatói és munkavállalói oldalon érzékelhető változásokat és azokat a következtetéseket, amelyek a jövőben elképzelhetőek a fentiek figyelembevételével.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Kommunikáció Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | TDK dolgozat |
---|---|
Kulcsszavak: | emberi kommunikáció, interperszonális kommunikáció, kommunikáció az üzleti életben, koronavírus-járvány (COVID-19), szervezeti kommunikáció |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Már. 23. 15:28 |
Utolsó módosítás: | 2023. Már. 23. 15:28 |
Actions (login required)
Tétel nézet |