Szabó Henrietta (2022) A japán telefonipar megítélésének és piaci részesedésének változása a 90-es évektől napjainkig. Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)
PDF
Szabó_Henrietta_PSZK_dolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
|
PDF
Szabó_Henrietta_PSZK_rezümé.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (101kB) |
|
PDF
Dolgozat_biralati_lap_2022_SzabóHenrietta.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (95kB) |
|
PDF
SzH_RG_Dolgozat_biralati_lap_2022.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (115kB) |
Absztrakt (kivonat)
Manapság már az életünk minden pillanatát meghatározzák a minket körülvevő elektronikai eszközök. Jelenleg mindegyik termékcsoportnál igen széles a kedvelt márkák palettája és ezen márkák származási országa. Ezzel szemben, ha visszatekintünk 20-30 évvel ezelőttre, egyértelműen megállapítható, hogy a legkedveltebb és legjobb minőségű termékek túlnyomó többsége Japánból származott, melynek árát hajlandóak voltak megfizetni a fogyasztók. Jelenleg, ha szétnézünk a környezetünkben, meglepően kevés japán terméket fogunk találni és ez a trend egyaránt igaz globálisan és Japánon belül is. A dolgozatomban azt vizsgálom, hogy az évek során miért változott meg ilyen drasztikusan a japán márkák megítélése és üzleti részesedése az elektronikai iparban, azaz a fő kutatási kérdésem az, hogy milyen tényezők vezettek az egykor verhetetlen japán elektronikai márkák hanyatlásához. Ez a kérdés az elektronikai ipar egészében kutatható lehetne, de mivel az általam bemutatni kívánt változás elsősorban a szórakoztató elektronikai iparban, azon belül is a telefongyártóknál játszódott le, ezért a szakdolgozatom témáját én erre a területre határolom le. A dolgozatomban bemutatott és elemzett adatok két kategóriába sorolhatóak: a múltbeli adatokhoz korábbi kutatások, releváns irodalmak és hivatalos források szekunder adatait használtam, míg a jelenlegi helyzet feltérképezéséhez egy kérdőívet hoztam létre magyar és japán nyelven, melyeket hólabda módszerrel terjesztettem és így primer adatokhoz jutottam. Szekunder adatok egyértelműen megmutatják, hogy az ezredforduló környékén japán elektronikai márkák uralták a piacot, illetve a japán felhasználók szinte kivétel nélkül csak japán márkájú mobiltelefonokat használtak. Technológiai különbségek miatt eleinte nem volt lehetősége a japán gyártóknak arra, hogy mobiltelefonjaikkal meghódítsák a nemzetközi piacot, viszont amikor már előttük is megnyílt a piac, az amerikai, kínai és koreai márkák megállíthatatlan módon előretörtek. Ezzel nem csak egy új piacot zártak el a japán gyártók elől, de a meglévő külföldi és belföldi piacukról is kitaszították őket. Ezt a primer adatok is alátámasztják, melyek közül az egyik legbeszédesebb adat, hogy az egykor kizárólag japán mobiltelefonokhoz ragaszkodó japán kitöltők több mint 85%-a ma már iPhone okostelefont használ.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Számvitel Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | TDK dolgozat |
---|---|
Kulcsszavak: | csoportos döntéshozatal, döntéshozatal, Japán, mobiltelefonok, SWOT-elemzés |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Már. 23. 15:28 |
Utolsó módosítás: | 2023. Már. 23. 15:28 |
Actions (login required)
Tétel nézet |