Beregszászi Viktória Anna (2022) A belső kommunikáció szerepe a távmunkában dolgozó pályakezdők beilleszkedésére. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)
PDF
Beregszászi_Viktória KKK.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (624kB) |
|
PDF
Beregszászi_Viktória_KKK.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (194kB) |
|
PDF
Beregszászi Viktória Anna 1..pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (614kB) |
|
PDF
Beregszászi Viktória Anna 2..pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (764kB) |
|
PDF
Beregszászi.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (467kB) |
Absztrakt (kivonat)
A BELSŐ KOMMUNIKÁCIÓ SZEREPE A TÁVMUNKÁBAN DOLGOZÓ PÁLYAKEZDŐK BEILLESZKEDÉSÉRE Kutatásom során a távmunkában, „home office” formában dolgozó pályakezdők beilleszkedésével foglalkozom a belső szervezeti kommunikáció szerepét hangsúlyozva. Releváns az életemben ez a munkavégzési forma, mivel egy ideje az egyetem mellett én is így dolgozom. A 2020-ban kezdődő koronavírus járvány óta világszinten nagy mértékben nőtt az ilyen álláslehetőségek iránti kereslet a munkaerőpiacon. A világot sújtó gazdasági helyzet-és a rezsiárak emelkedése miatt egyre több cég dönthet a távmunka mellett. Az elméleti háttérben bemutatom a távmunka főbb jellemzőit, elsősorban a szervezeti belső kommunikációs különbségekre koncentrálva. Dolgozatomban azzal foglalkozom, hogy a szervezet intern kommunikációjába milyen mértékig tudnak bekapcsolódni, formális és informális módon egyaránt azok a munkavállalók, akik a távmunka mellett döntenek. Feltételezem, hogy a személyközi kommunikáció segíti az integrálódást a vállalati életbe, illetve erősíti a munkahelyi kapcsolatok kiépítését. A kutatás célja rávilágítani arra, hogy a belső kommunikációt hogyan befolyásolja a munkavállalók fizikai távolléte. Továbbá azt is feltételezem, hogy az asszertív kommunikáció nehezen valósul meg az online térben. Nőhet a munkahelyi konfliktusok száma, az adó és vevő közötti kapcsolat más formában jön létre, mint ahogy személyesen történne, így az üzenet nem ér célba vagy nem megfelelően értelmezik. A kommunikációs készség nélkülözhetetlen manapság egy munkahelyen, és fontos ennek a képességnek a fejlesztése, főként a digitális munkaformában dolgozók esetében. Otthonról dolgozó munkavállalók esetében a meetingek is online formában zajlanak, tehát eltűnik sok metakommunikatív jel, mint például: a testbeszéd, mimika. Feltételezem, hogy ezeknek a hiánya befolyásolja a kommunikációt, jelentésátvitelt. Dolgozatomban kulcsfontosságú szerepet kapnak az alábbi fogalmak: digitális kommunikáció, és a szervezet intern, belső kommunikációja. Mivel hipotéziseim a munkavállalók tapasztalataira, véleményeire és meglátásaira irányulnak, a kutatást kvalitatív eszköz használatával végzem el. Öt egyéni interjút készítek olyan pályakezdő munkavállalóval, akik home officeban végzik munkájukat, különböző cégeknél. Részletesen vizsgálom a főbb kommunikációs csatornákat, mivel a vállalati kultúra esetenként más és más, azaz változó platformokon zajlik a kapcsolatfelvétel a távmunkában dolgozókkal.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Kommunikáció Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | TDK dolgozat |
---|---|
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Már. 23. 15:28 |
Utolsó módosítás: | 2023. Már. 23. 15:28 |
Actions (login required)
Tétel nézet |