Involválhatóak-e a társadalmi kérdések a reklámok evolúciós fejlődésének következő szakaszában Magyarországon?

Kőszegváry Emese Réka (2022) Involválhatóak-e a társadalmi kérdések a reklámok evolúciós fejlődésének következő szakaszában Magyarországon? Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of TDK_Kőszegváry Emese.pdf] PDF
TDK_Kőszegváry Emese.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (740kB)
[thumbnail of Kőszegváry_Emese_KKK.zip] Archive (ZIP)
Kőszegváry_Emese_KKK.zip
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (16kB)
[thumbnail of Kőszegváry_Emese_KKK.pdf] PDF
Kőszegváry_Emese_KKK.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (109kB)
[thumbnail of Kőszegváry Emese Réka bírálat.pdf] PDF
Kőszegváry Emese Réka bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (494kB)
[thumbnail of Dolgozat_biralati_lap_2022 (3).pdf] PDF
Dolgozat_biralati_lap_2022 (3).pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (130kB)

Absztrakt (kivonat)

KŐSZEGVÁRY EMESE RÉKA Konzulens: 5. aktív félév Dr. Zelena András Kommunikáció és Médiatudomány adjunktus BGE KKK BGE KKK INVOLVÁLHATÓAK-E A TÁRSADALMI KÉRDÉSEK A REKLÁMOK EVOLÚCIÓS FEJLŐDÉSÉNEK KÖVETKEZŐ SZAKASZÁBAN MAGYARORSZÁGON A lövedékelmélet szerint a média és reklámipar elképesztően nagy és közvetlen hatást gyakorol az emberiségre, az üzeneteket, mintha egy injekciós tűvel fecskendeznénk a fogyasztók bőre alá és ezért is van az, hogy nemzetközi viszonylatban egyre nagyobb figyelemmel kísérik, azt a típusú reklámozási stílust, amelyben a társadalmi felelősségvállalás az egyik fő cél (Bajomi-Lázár Péter; 2006). Kritikusok szerint, az ehhez hasonló nyereségorientált cégek hirdetései felhígítják a társadalmi kérdések valódi üzenetét. Az én célom ezzel a kutatással, hogy felmérjem és tanulmányozzam, hogy a magyar reklámpiacon milyen oknál fogva ilyen kismértékű a társadalmi kérdésekkel kapcsolatos reklámok halmaza. Ezen felül az eddig megszületett kutatások és statisztikák alapján feltárom a reklám üzenetek észleléseinek egyéni különbségeit azok következményeit a társadalmi és környezeti viselkedésre magyar viszonylatban. Az etikai vonalat is figyelembe véve megvizsgálom, hogy a cégek miért vállalnak társadalmi, egyes esetekben pszeudo szerepet és, hogy ez internacionális szemszögből meghatározó iránynak számít-e. Ezt azért gondolom egy fontos témának Magyarországon, hiszen itt olyan szakadék van generációk és társadalmi rétegek közt, hogy egy személy számára, aki alapvetően nem foglalkozik a közélettel és társadalmi kérdésekkel, az mégis egy ilyen típusú reklámozási forma által betekintést nyerhet ebbe és ahogy azt a lövedékelmélet is kimondja, úgy fog rá hatást gyakorolni, hogy szinte észre se veszi magán az egyén. Így, ha fiatalokról van szó akkor a cyberbullyingért is ki lehet állni, vagy akár a rasszizmus ellen, ahogyan azt a Benetton ruházati cég tette és fel is keltette vele az emberek figyelmét külföldön. Magyarországon a német típusú reklámozást alkalmazzák, mivel az itt élő emberek nagyrésze tudatos vásárló és a racionális érvek győzik meg őket jobban, de véleményem szerint a generációs különbségek miatt a fiatalabb korosztálynak ez a stílus lapos és egyhangú, ezért is részesítik előnyben sok másik szempont mellett a streaming szolgáltatókat. Az egész világ reklámvakságban szenved, ezért én azt gondolom olyat kell alkotni, ami kitűnik a tömegből, ahhoz, hogy maradandóvá váljon a fogyasztók számára és így akár változásokat is el lehet érni. Ennek a megvalósíthatóságát szeretném kutatni a dolgozatom során. Kulcsszavak/Keywords: · Lövedékelmélet/Bullet theory · Társadalmi felelősségvállalás/Corporate social responsibility · Reklám/ Advertising · Reklámvakság/ Advertising blindness

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Kommunikáció Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kommunikáció és médiatudomány

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Zelena András
Belső
egyetemi docens; Kommunikáció Tanszék; KKK

Mű típusa: TDK dolgozat
Kulcsszavak: reklám, reklámetika, társadalmi felelősségvállalás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Már. 23. 15:27
Utolsó módosítás: 2023. Már. 23. 15:27

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet