Kőszegváry Emese Réka (2022) Involválhatóak-e a társadalmi kérdések a reklámok evolúciós fejlődésének következő szakaszában Magyarországon? Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)
PDF
TDK_Kőszegváry Emese.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (740kB) |
|
Archive (ZIP)
Kőszegváry_Emese_KKK.zip Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (16kB) |
|
PDF
Kőszegváry_Emese_KKK.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (109kB) |
|
PDF
Kőszegváry Emese Réka bírálat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (494kB) |
|
PDF
Dolgozat_biralati_lap_2022 (3).pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (130kB) |
Absztrakt (kivonat)
KŐSZEGVÁRY EMESE RÉKA Konzulens: 5. aktív félév Dr. Zelena András Kommunikáció és Médiatudomány adjunktus BGE KKK BGE KKK INVOLVÁLHATÓAK-E A TÁRSADALMI KÉRDÉSEK A REKLÁMOK EVOLÚCIÓS FEJLŐDÉSÉNEK KÖVETKEZŐ SZAKASZÁBAN MAGYARORSZÁGON A lövedékelmélet szerint a média és reklámipar elképesztően nagy és közvetlen hatást gyakorol az emberiségre, az üzeneteket, mintha egy injekciós tűvel fecskendeznénk a fogyasztók bőre alá és ezért is van az, hogy nemzetközi viszonylatban egyre nagyobb figyelemmel kísérik, azt a típusú reklámozási stílust, amelyben a társadalmi felelősségvállalás az egyik fő cél (Bajomi-Lázár Péter; 2006). Kritikusok szerint, az ehhez hasonló nyereségorientált cégek hirdetései felhígítják a társadalmi kérdések valódi üzenetét. Az én célom ezzel a kutatással, hogy felmérjem és tanulmányozzam, hogy a magyar reklámpiacon milyen oknál fogva ilyen kismértékű a társadalmi kérdésekkel kapcsolatos reklámok halmaza. Ezen felül az eddig megszületett kutatások és statisztikák alapján feltárom a reklám üzenetek észleléseinek egyéni különbségeit azok következményeit a társadalmi és környezeti viselkedésre magyar viszonylatban. Az etikai vonalat is figyelembe véve megvizsgálom, hogy a cégek miért vállalnak társadalmi, egyes esetekben pszeudo szerepet és, hogy ez internacionális szemszögből meghatározó iránynak számít-e. Ezt azért gondolom egy fontos témának Magyarországon, hiszen itt olyan szakadék van generációk és társadalmi rétegek közt, hogy egy személy számára, aki alapvetően nem foglalkozik a közélettel és társadalmi kérdésekkel, az mégis egy ilyen típusú reklámozási forma által betekintést nyerhet ebbe és ahogy azt a lövedékelmélet is kimondja, úgy fog rá hatást gyakorolni, hogy szinte észre se veszi magán az egyén. Így, ha fiatalokról van szó akkor a cyberbullyingért is ki lehet állni, vagy akár a rasszizmus ellen, ahogyan azt a Benetton ruházati cég tette és fel is keltette vele az emberek figyelmét külföldön. Magyarországon a német típusú reklámozást alkalmazzák, mivel az itt élő emberek nagyrésze tudatos vásárló és a racionális érvek győzik meg őket jobban, de véleményem szerint a generációs különbségek miatt a fiatalabb korosztálynak ez a stílus lapos és egyhangú, ezért is részesítik előnyben sok másik szempont mellett a streaming szolgáltatókat. Az egész világ reklámvakságban szenved, ezért én azt gondolom olyat kell alkotni, ami kitűnik a tömegből, ahhoz, hogy maradandóvá váljon a fogyasztók számára és így akár változásokat is el lehet érni. Ennek a megvalósíthatóságát szeretném kutatni a dolgozatom során. Kulcsszavak/Keywords: · Lövedékelmélet/Bullet theory · Társadalmi felelősségvállalás/Corporate social responsibility · Reklám/ Advertising · Reklámvakság/ Advertising blindness
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Kommunikáció Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | TDK dolgozat |
---|---|
Kulcsszavak: | reklám, reklámetika, társadalmi felelősségvállalás |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Már. 23. 15:27 |
Utolsó módosítás: | 2023. Már. 23. 15:27 |
Actions (login required)
Tétel nézet |