A magyar borpiacra lépés lehetősége napjainkban

Molnár Blanka (2022) A magyar borpiacra lépés lehetősége napjainkban. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Molnár_Blanka_KKK.pdf]
Előnézet
PDF
Molnár_Blanka_KKK.pdf

Download (528kB) | Előnézet
[thumbnail of Molnár_Blanka_KKK_.pdf]
Előnézet
PDF
Molnár_Blanka_KKK_.pdf

Download (93kB) | Előnézet
[thumbnail of Molnár Blanka dolgozat_biralati_lap_2022.pdf] PDF
Molnár Blanka dolgozat_biralati_lap_2022.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (870kB)
[thumbnail of Molnár Bianka.pdf] PDF
Molnár Bianka.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (360kB)

Absztrakt (kivonat)

A dolgozat célja, hogy átfogóbb képet kapjunk a magyar borpiacon rejlő értékesítési lehetőségekről, főként, ha ismeretlen termelőként egy új termék bevezetése a cél. Számos borászat vezet be újabb és újabb bormárkát a magyar piacra, de vannak olyanok is, akik a régi termékeiket próbáljak új csomagolásban forgalmazni, mely nem mindig hoz megfelelő eredményt. Borászokkal való beszélgetéseim során felmerült bennem, hogy a magyar borpiac túltelített. Kutatási kérdésem éppen ezért erre fokuszál; érdemes-e Magyarországon bevezetni egy új borfajtát, tapasztalható-e a piacon túlkínálat, amely a borászok számára hátrányt jelenthet az új termék bevezetésében, a brandépítésben, akár kezdő borászok esetében is A szekunder részben átfogó képet adok a magyarországi borhelyzetről, melyet szakirodalmi forrásokból, illetve online fellelhető cikkekből állítok össze. Egy új termék bevezetésekor fontos tisztában lenni a jó marketingstratégia, a tervezés és a kivitelezés ismérveivel, így ezekre is nagy hangsúlyt fektetek dolgozatomban, melyek feldolgozásához szintén online fellelhető cikkek, szakirodalmak és folyóiratok szolgáltak. A primer kutatási részben vizsgálom a célközönség véleményét, hiszen egy termék sikerességéhez a vásárlók igényeihez való alkalmazkodás a kulcs. Ennek alapját egy online kérdőív jelenti, valamint a másik oldal, a borászatok vizsgálata interjúk segítségével történik. A kutatásaim megmutatták, hogy a magyar piac valóban telített, kezdő- és kis családi borászatként manapság szinte lehetetlen bejutni éttermekbe, vinotékákba, mert a nagyobb nevek kiszorítják őket. Folyamatos probléma a mennyiségi bortermelésre való átállás is, emellett minden pincészet igyekszik alkalmazkodni a trendekhez, még ha nem is érnek el vele hatalmas sikereket. Ennek megoldása a megfelelő kooperáció lehetne, ami Magyarországon eddig kevésbé eredményes. Érdemes lenne a fiatalokat a minőségi borfogyasztásra ösztönözni, akár borestek, borklubbok szervezésével, hiszen ők alkotják a jövő fogyasztóit.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Harsányi Dávid
Belső
egyetemi docens; Marketing Tanszék; KKK

Mű típusa: TDK dolgozat
Kulcsszavak: bor, borászat, borkultúra, bormarketing, márka, márkahűség, piaci lehetőségek
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Már. 23. 15:27
Utolsó módosítás: 2023. Már. 23. 15:27
URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/43667 URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/43667

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet