Molnár Blanka (2022) A magyar borpiacra lépés lehetősége napjainkban. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)
Előnézet |
PDF
Molnár_Blanka_KKK.pdf Download (528kB) | Előnézet |
Előnézet |
PDF
Molnár_Blanka_KKK_.pdf Download (93kB) | Előnézet |
PDF
Molnár Blanka dolgozat_biralati_lap_2022.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (870kB) |
|
PDF
Molnár Bianka.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (360kB) |
Absztrakt (kivonat)
A dolgozat célja, hogy átfogóbb képet kapjunk a magyar borpiacon rejlő értékesítési lehetőségekről, főként, ha ismeretlen termelőként egy új termék bevezetése a cél. Számos borászat vezet be újabb és újabb bormárkát a magyar piacra, de vannak olyanok is, akik a régi termékeiket próbáljak új csomagolásban forgalmazni, mely nem mindig hoz megfelelő eredményt. Borászokkal való beszélgetéseim során felmerült bennem, hogy a magyar borpiac túltelített. Kutatási kérdésem éppen ezért erre fokuszál; érdemes-e Magyarországon bevezetni egy új borfajtát, tapasztalható-e a piacon túlkínálat, amely a borászok számára hátrányt jelenthet az új termék bevezetésében, a brandépítésben, akár kezdő borászok esetében is A szekunder részben átfogó képet adok a magyarországi borhelyzetről, melyet szakirodalmi forrásokból, illetve online fellelhető cikkekből állítok össze. Egy új termék bevezetésekor fontos tisztában lenni a jó marketingstratégia, a tervezés és a kivitelezés ismérveivel, így ezekre is nagy hangsúlyt fektetek dolgozatomban, melyek feldolgozásához szintén online fellelhető cikkek, szakirodalmak és folyóiratok szolgáltak. A primer kutatási részben vizsgálom a célközönség véleményét, hiszen egy termék sikerességéhez a vásárlók igényeihez való alkalmazkodás a kulcs. Ennek alapját egy online kérdőív jelenti, valamint a másik oldal, a borászatok vizsgálata interjúk segítségével történik. A kutatásaim megmutatták, hogy a magyar piac valóban telített, kezdő- és kis családi borászatként manapság szinte lehetetlen bejutni éttermekbe, vinotékákba, mert a nagyobb nevek kiszorítják őket. Folyamatos probléma a mennyiségi bortermelésre való átállás is, emellett minden pincészet igyekszik alkalmazkodni a trendekhez, még ha nem is érnek el vele hatalmas sikereket. Ennek megoldása a megfelelő kooperáció lehetne, ami Magyarországon eddig kevésbé eredményes. Érdemes lenne a fiatalokat a minőségi borfogyasztásra ösztönözni, akár borestek, borklubbok szervezésével, hiszen ők alkotják a jövő fogyasztóit.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | TDK dolgozat | ||
---|---|---|---|
Kulcsszavak: | bor, borászat, borkultúra, bormarketing, márka, márkahűség, piaci lehetőségek | ||
SWORD Depositor: | Archive User | ||
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User | ||
Rekord készítés dátuma: | 2023. Már. 23. 15:27 | ||
Utolsó módosítás: | 2023. Már. 23. 15:27 | ||
URI: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/43667 | URI: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/43667 |
Actions (login required)
Tétel nézet |