B2B kommunikációs stratégia a szervezeti sokszínűség tükrében, elemzése és összefüggései a társadalmi felelősségvállalás kommunikációjával

Uhrin Dávid (2022) B2B kommunikációs stratégia a szervezeti sokszínűség tükrében, elemzése és összefüggései a társadalmi felelősségvállalás kommunikációjával. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Uhrin Dávid KKK.pdf] PDF
Uhrin Dávid KKK.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (700kB)
[thumbnail of Uhrin_Dávid_KKK_r.pdf] PDF
Uhrin_Dávid_KKK_r.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (97kB)
[thumbnail of Uhrin Dávid_Dolgozat_biralati_lap_2022.pdf] PDF
Uhrin Dávid_Dolgozat_biralati_lap_2022.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (100kB)
[thumbnail of Dolgozat_biralati_lap_2022_Uhrin Dávid_OTÉ.pdf] PDF
Dolgozat_biralati_lap_2022_Uhrin Dávid_OTÉ.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (118kB)

Absztrakt (kivonat)

B2B KOMMUNIKÁCIÓS STRATÉGIA A SZERVEZETI SOKSZNŰSÉG TÜKRÉBEN, ELEMZÉSE ÉS ÖSSZEFÜGGÉSEI A TÁRSADALMI FELELŐSSÉGVÁLLALÁS KOMMUNIKÁCIÓJÁVALA dolgozat változatos szervezeti működési struktúrák mentén hivatott összehasonlítani a hagyományos vállalatközi kommunikáció és vállalati társadalmi felelősségvállalás gyakorlatait. Alapvető célja a vizsgált módszerek között felmerülő hasonlóságok és különbségek feltárása, illetve összehasonlítása a két említett téma kapcsán. Kutatásom alapjául egy szervezeti tevékenységi (gazdasági, védelmi, önszerveződő, közszolgáltató) és egy szervezeti finanszírozási modell (állami és magán) alkotta egyesített mátrix szolgál. A téma alapos ismeretéhez kiindulásképp különböző szervezeti kommunikációs irányelveket és a szervezetközi kommunikáció alapjait tanulmányozom. Ezt követően vizsgálom többek között a B2B és B2C összehasonlítását, a legjellemzőbb online és offline eszközöket, és a pandémia hatásait a vállalatközi kapcsolatokra. A következő vizsgált téma, a vállalati társadalmi felelősségvállalás, azaz a CSR. A felelősségvállalást számos értelmezésén és típusán túl kritikáját figyelembe véve vizsgálom, mindezekre alapozva nem csak, mint szervezeti trendet, hanem mint esetleges marketing eszközt, kommunikációs tárgyat, valamint célkitűzést és szervezeti kultúrát alapozó szándékot. A dolgozatban hidat képez a hagyományos B2C értelmezésben megalkotott fogyasztói életív-marketing a szervezeti elemzés alapja és a B2B olvasata között. Ezek tekintetében a kutatás kiemelt kérdésfeltevései a következők: Gyakorol-e hatást egy szervezet értékrendjére, felelősségvállalására és kommunikációs attitűdjére, hogy milyen tevékenységet folytat, valamint, hogy állami vagy magánfinanszírozásban működik Megkülönböztetnek az állami szféra képviselői vállalati társadalmi felelősségvállalási tevékenységet vagy alapvető működési céljuk a felelősségvállalás A nonprofit szervezetek a vállalatközi kommunikáció mely aspektusára helyezik a nagyobb hangsúlyt: az együttműködés kiépítésére vagy fenntartására Lehetséges a CSR tevékenységet B2B marketingkommunikációs eszközként használni A vizsgált területek és kérdéskörök áttekintésére a kvalitatív mélyinterjús megkérdezés módszerét választottam, hiszen a vizsgált mátrix elemeitől nem számszerűsíthető adatok feldolgozásával szeretném elérni kutatásom eredményességét, hanem hosszas feltáró beszélgetésekkel, a szakemberek személyes véleményét is megismerve. A kutatás lehetőséget nyújtott a két említett terület működésének és megítélésének tanulmányozására, összehangolási lehetőségeinek feltárására, továbbá hipotéziseim vizsgálatára egyaránt. Bemutatja, hogy a finanszírozási forma hat a szervezetek felelősségvállalására és kommunikációjára, indukálja a területek összekapcsolódását, valamint, hogy az állami szféra bizonyos képviselői is folytatnak CSR tevékenységet.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Szabó Edit
Belső
óraadó tanár; Marketing Tanszék; KKK

Mű típusa: TDK dolgozat
Kulcsszavak: CSR, értékközpontú vállalatirányítás, marketingeszközök, marketingkommunikáció, társadalmi felelősségvállalás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Már. 23. 15:26
Utolsó módosítás: 2023. Már. 23. 15:26

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet