A Pöttyös az igazi, szerinted is? A szeretetmárkák vizsgálata a magyar piacon, különös tekintettel a Pöttyös márkára

Farkas Kira Zoé (2022) A Pöttyös az igazi, szerinted is? A szeretetmárkák vizsgálata a magyar piacon, különös tekintettel a Pöttyös márkára. Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Farkas_Kira_Zoe_PSZK_TDK.pdf] PDF
Farkas_Kira_Zoe_PSZK_TDK.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of Farkas_Kira_Zoe_PSZK.pdf] PDF
Farkas_Kira_Zoe_PSZK.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (100kB)
[thumbnail of FKZ_RG_Dolgozat_biralati_lap_2022.pdf] PDF
FKZ_RG_Dolgozat_biralati_lap_2022.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (109kB)
[thumbnail of farkas_kira_zoe_biralat.pdf] PDF
farkas_kira_zoe_biralat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (180kB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatomban a szeretetmárka kifejezést vizsgálom a nemzetközi és a hazai szakirodalom alapján. A magyar piac egyik legnépszerűbb termékére és márkájára fókuszálva szeretném megismerni a vásárlói preferenciákat és a márkahűség közötti összefüggéseket. A kutatási kérdésem az: léteznek-e szeretetmárkák a magyar piacon és ha igen, akkor a Pöttyös márka beletartozik-e ebbe a körbe A téma megfelelő feltárásához vegyes kutatási módszertant alkalmazok. A kvantitatív módszertan tekintetében CAWI (online google űrlap alapú kérdőív) módszertant használtam a fogyasztói oldal megismerésére, illetve CAWI módszertannal kiegészített kísérlet alapú vaktesztet ugyancsak a fogyasztói gondolkodás megismerésére, különös tekintettel a fogyasztói preferenciákra. Kvalitatív módszerrel egyrészről készítettem fókusz csoportos kutatást (minicsoportos módszertannal) fogyasztókkal (két kategóriába soroltam őket: 30 év alatti és 30 év feletti csoportok), illetve a vállalat marketing vezetőjével is csináltam egy szakértői interjút. Emellett netnográfiával (megfigyelés) is foglalkoztam, annak érdekében, hogy a témát még részletesebben ki tudjam elemezni. A megfigyelés során első sorban a félig strukturált interjúk keretében is vizsgált Pöttyös reklámfilmet (Youtube platform) és az instagram oldalt figyeltem, illetve ezen platformok komment szekcióit, míg a kvantitatív kutatásom során szituációs kérdésekkel mértem a fogyasztói preferenciákat. Emellett különböző eseményeken megfigyeltem, hogy milyen márkájú túró rudihoz nyúlnak az emberek elsőnek, melyiket választják és milyen márkát vesznek meg végül.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. habil. Kása Richárd
Belső
tudományos főmunkatárs; Menedzsment Tanszék; PSZK
Dr. Németh Szilárd
Belső
főiskolai docens; Menedzsment Tanszék; PSZK

Mű típusa: TDK dolgozat
Kulcsszavak: brand, hazai márka, marketing, márka, szeretetmárka
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Már. 23. 15:26
Utolsó módosítás: 2023. Már. 23. 15:26

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet