Body positivity/ testkép pozitivitás a marketinggyakorlatban

Debrenszki Eszter (2022) Body positivity/ testkép pozitivitás a marketinggyakorlatban. Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Debrenszki_Eszter_TDK_PSZK_2022.pdf] PDF
Debrenszki_Eszter_TDK_PSZK_2022.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Debrenszki_Eszter_PSZK.pdf] PDF
Debrenszki_Eszter_PSZK.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (94kB)
[thumbnail of DebrenszkiEszter--Dolgozat_biralati_lap_2022.pdf] PDF
DebrenszkiEszter--Dolgozat_biralati_lap_2022.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (352kB)
[thumbnail of Debrenszki Eszter.pdf] PDF
Debrenszki Eszter.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (90kB)

Absztrakt (kivonat)

A negatív testkép az elmúlt évszázadban komoly társadalmi problémává nőtte ki magát, amely szinte a népesség egészére kihatással van. Egyre gyakrabban találkozhatunk olyan legfőképp nőket megcélzó reklámokkal és kampányokkal, amelyek a testről alkotott kép elfogadását erősítik, mindez köszönhető a vállalatoknak, akik különböző módon szövik bele marketingstratégiájukba a testkép pozitivitást és az inkluzivitást, amelynek segítségével nem csak a fogyasztók, de saját maguk is profitálnak. A dolgozatom során azt vizsgáltam meg, hogy az emberek közösségi média használata milyen befolyással van a testképükről alkotott véleményükre, hogy van-e kapcsolat az emberek testképe és a más személyekkel való összehasonlítás között. Kutatásomban megfigyeltem, hogy a Magyarországon élők legfőképpen a nők hallottak és találkoztak-e már a testkép pozitivitás fogalmával és annak különböző kampányokban való megjelenésével, illetve, hogy hogyan vélekednek a különböző testalkatú, nemzetiségű, kinézetű vagy testi fogyatékossággal rendelkező személyek, modellek offline és online reklámokban vagy kampányokban való ábrázolásáról.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: TDK dolgozat
Kulcsszavak: body positivity, emotional advertising, fogyasztói észlelés, fogyasztói viselkedés, inkluzív marketing, közösségi média marketing, testkép pozitivitás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Már. 23. 15:26
Utolsó módosítás: 2023. Már. 23. 15:26

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet