A foodpanda.hu marketingstratégiája és digitális platformokon megjelenő marketing tevékenysége

Major Ilona Gabriella (2022) A foodpanda.hu marketingstratégiája és digitális platformokon megjelenő marketing tevékenysége. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of FOODPANDA tdk.pdf] PDF
FOODPANDA tdk.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (3MB)
[thumbnail of rezümé.pdf] PDF
rezümé.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (204kB)
[thumbnail of 2022. TDK Major.pdf] PDF
2022. TDK Major.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (80kB)
[thumbnail of Major Ilona Gabriella bírálat.pdf] PDF
Major Ilona Gabriella bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (498kB)

Absztrakt (kivonat)

A TDK-dolgozatom fő témája a foodpanda marketingstratégiájának vizsgálata volt, és a márkanév váltást követő online és offline hirdetéseit, megjelenéseit gyűjtöttem össze. Bemutattam röviden, hogy milyen változásokon ment keresztül az évek során a Magyarországon indult ételkiszállítással foglalkozó kisvállalkozás, a Netpincér Hogyan vált a nemzetközi Delivery Hero tagjává Mit érdemes erről a nemzetközi cégről tudni A STEEP -elemzés kapcsán a nemzetközi szinten is elérhető eredményeket mutattam be, kitértem a környezetvédelmi törekvéseikre, jótékonysági és állatjóléti kezdeményezéseikre. Elemeztem, hogy a nehezedő gazdasági környezetben hogyan tud helyt állni, hogy megtartsa piaci pozícióját Kíváncsi voltam, milyen aktív marketingtevékenységeket végeznek a vevők és munkavállalóik felé A SWOT elemzésben a magyarországi foodpanda helyzetét mutattam be. A Porter -féle elemzésben pedig felsoroltam azokat az erőket, amik a cégre hatnak ebben az iparágban; a legnagyobb versenytársát, a Wolt-ot is szemügyre vettem. A primer kutatás keretében megkérdezéses vizsgálatot végeztem. Kutatási kérdéseim a következők voltak: milyen szokások jellemzik a fogyasztót, milyen ételeket szoktak leginkább rendelni Van-e negatív tapasztalatuk a szolgáltatással kapcsolatban Mit javasolnak, a foodpanda miben tudna még fejlődni Kvantitatív kutatásom során a kérdőívet 177 fő töltötte ki. Az eredmény nem mondható reprezentatívnak. A Facebook-on különböző csoportokban osztottam meg a kérdőívet hólabda módszerrel. A válaszadók inkább semlegesen, kissé pozitívan fogadták a márkanév váltást, és az ezt követő színvilág változást! Javaslatuk szerint vannak olyan dolgok, amikben tudna még fejlődni a cég: pl. különböző akciók törzsvásárlóknak, kuponos akciók, ingyenes kiszállítás. Még több kupont, kedvezményt biztosító nyereményjátékok és törzsvásárlói program elindítása is sokaknak okozna örömet. A jövőben akár az ételkiszállításban, akár az élelmiszer kiszállításban van lehetőség a vevőkör bővítésére: még több futár alkalmazása, még nagyobb terület kiszolgálása pl. vidéken, vagy Budapest külső kerületeiben lenne elfogadható a bővítés.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Kovács Ildikó
Belső
egyetemi docens; Marketing Tanszék; KKK

Mű típusa: TDK dolgozat
Kulcsszavak: ételkiszállítás, ételrendelés, foodpanda, futár, házhozszállítás, q-commerce
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Már. 23. 15:26
Utolsó módosítás: 2023. Már. 23. 15:26

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet