Major Ilona Gabriella (2022) A foodpanda.hu marketingstratégiája és digitális platformokon megjelenő marketing tevékenysége. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)
PDF
FOODPANDA tdk.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (3MB) |
|
PDF
rezümé.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (204kB) |
|
PDF
2022. TDK Major.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (80kB) |
|
PDF
Major Ilona Gabriella bírálat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (498kB) |
Absztrakt (kivonat)
A TDK-dolgozatom fő témája a foodpanda marketingstratégiájának vizsgálata volt, és a márkanév váltást követő online és offline hirdetéseit, megjelenéseit gyűjtöttem össze. Bemutattam röviden, hogy milyen változásokon ment keresztül az évek során a Magyarországon indult ételkiszállítással foglalkozó kisvállalkozás, a Netpincér Hogyan vált a nemzetközi Delivery Hero tagjává Mit érdemes erről a nemzetközi cégről tudni A STEEP -elemzés kapcsán a nemzetközi szinten is elérhető eredményeket mutattam be, kitértem a környezetvédelmi törekvéseikre, jótékonysági és állatjóléti kezdeményezéseikre. Elemeztem, hogy a nehezedő gazdasági környezetben hogyan tud helyt állni, hogy megtartsa piaci pozícióját Kíváncsi voltam, milyen aktív marketingtevékenységeket végeznek a vevők és munkavállalóik felé A SWOT elemzésben a magyarországi foodpanda helyzetét mutattam be. A Porter -féle elemzésben pedig felsoroltam azokat az erőket, amik a cégre hatnak ebben az iparágban; a legnagyobb versenytársát, a Wolt-ot is szemügyre vettem. A primer kutatás keretében megkérdezéses vizsgálatot végeztem. Kutatási kérdéseim a következők voltak: milyen szokások jellemzik a fogyasztót, milyen ételeket szoktak leginkább rendelni Van-e negatív tapasztalatuk a szolgáltatással kapcsolatban Mit javasolnak, a foodpanda miben tudna még fejlődni Kvantitatív kutatásom során a kérdőívet 177 fő töltötte ki. Az eredmény nem mondható reprezentatívnak. A Facebook-on különböző csoportokban osztottam meg a kérdőívet hólabda módszerrel. A válaszadók inkább semlegesen, kissé pozitívan fogadták a márkanév váltást, és az ezt követő színvilág változást! Javaslatuk szerint vannak olyan dolgok, amikben tudna még fejlődni a cég: pl. különböző akciók törzsvásárlóknak, kuponos akciók, ingyenes kiszállítás. Még több kupont, kedvezményt biztosító nyereményjátékok és törzsvásárlói program elindítása is sokaknak okozna örömet. A jövőben akár az ételkiszállításban, akár az élelmiszer kiszállításban van lehetőség a vevőkör bővítésére: még több futár alkalmazása, még nagyobb terület kiszolgálása pl. vidéken, vagy Budapest külső kerületeiben lenne elfogadható a bővítés.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | TDK dolgozat |
---|---|
Kulcsszavak: | ételkiszállítás, ételrendelés, foodpanda, futár, házhozszállítás, q-commerce |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Már. 23. 15:26 |
Utolsó módosítás: | 2023. Már. 23. 15:26 |
Actions (login required)
Tétel nézet |