Az influencerek hatása a fogyasztó társadalomra, avagy az influencer marketing ereje a 21. században

Sári Orsolya (2022) Az influencerek hatása a fogyasztó társadalomra, avagy az influencer marketing ereje a 21. században. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Sári_Siroki_KKK.pdf] PDF
Sári_Siroki_KKK.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (954kB)
[thumbnail of Sári_Siroki_KKK.pdf] PDF
Sári_Siroki_KKK.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (94kB)
[thumbnail of Dolgozat_biralati_lap_2022 Kgy 1.pdf] PDF
Dolgozat_biralati_lap_2022 Kgy 1.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (114kB)
[thumbnail of Bírálati lap-Siroki_Sári.pdf] PDF
Bírálati lap-Siroki_Sári.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (482kB)

Absztrakt (kivonat)

TDK dolgozatunk tárgyához olyan témát választottunk, ami mindennapi életünk fontos részét képezi. Ennek eleget téve a 21. századi társadalomra és gazdaságra jelentős hatást gyakorló témát választottunk, amely az influencer marketing témáját fedi le. A 21. században elengedhetetlen, hogy marketing nélkül éljünk. A trendek akár napról napra változhatnak, saját ízlésünk szerint alakíthatjuk, a fogyasztók rendkívül jelentős szereppel bírnak ennek erősítésében. Az influencerek befolyással lehetnek vásárlásainkra és ösztönözhetnek minket a vásárlásra.Célunk, hogy kutatásaink segítségével feltérképezzük a fogyasztói tartalmak jelentőségét a vásárlási döntési helyzetekben, és megvizsgáljuk azokat a kommunikációs eszközöket, amelyekkel leginkább célratörően tudnak a fogyasztóra hatni, valamint az influencer marketinget olyan marketingeszközként reprezentáljuk, amely véleményünk szerint jelenleg a legjobban formálja a felhasználók és fogyasztók vásárlási szokásait.Annak érdekében, hogy pontos képet kapjunk a fogyasztók irányából válaszokat szerettünk volna kapni, így esett a választásunk a kérdőíves megkérdezésre. Fontosnak tartottuk, hogy egy cég oldaláról is lássuk azokat a törekvéseket, amiket a megfelelő kommunikáció érdekében elkövetnek, ezért mélyinterjút készítünk Sütő Olíviával, aki egyetemi tanulmányai után márkát alapított, ennek népszerűsítésére pedig különböző stratégiákat alkalmaz, tartalmai alapján leginkább az influencer marketing a legerősebb értékesítési stratégiája.A dolgozatunkban a javasolt feltételezéseinkre keressük a választ, amelyek a következők:H1: Az influencer marketing a legelterjedtebb marketingstratégia a 21.században. H2: Az influencerek hatással vannak egy adott márka megítélésére. H3: A fogyasztók nagymértékben támaszkodnak a közösségi média ajánlásaira.A dolgozat a megállapítások ismertetésével zárul, ahol az összegzés mellett a bemutatott eredmények alapján következtetéseket vonunk le, illetve javaslatokat fogalmazunk meg.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Oravecz Titanilla Éva
Belső
Adj.dr-i fok; Marketing Tanszék; KKK

Mű típusa: TDK dolgozat
Kulcsszavak: 21. század, közösségi média, marketing, reklám, szponzorálás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Már. 23. 15:26
Utolsó módosítás: 2023. Már. 23. 15:26

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet