Majkó Ádám (2022) Hallgatói kockázatvállalás a tőkepiacon. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)
PDF
Majkó Ádám_KKK.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (833kB) |
|
PDF
Majkó_Ádám_KKK_R.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (75kB) |
|
PDF
Dolgozat_biralati_lap_Majkó Ádám.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (172kB) |
|
PDF
Majkó Ádám bírálat.PDF Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
HALLGATÓ KOCKÁZATVÁLLALÁS A TŐKEPIACON A TDK-dolgozatom témája a hallgatók befektetési szokásainak vizsgálata. A kutatásom nagy hangsúlyt fektet a hallgatók ismereteire összehasonlítva a különböző szakokon hallgatók pénzügyi képzési lehetőségeit. A dolgozatom meghatározó szempontjai a hallgatók kockázatvállalási képességeinek és elvárásaiknak felmérése, a felsőoktatási intézményekben zajló pénzügyi oktatás minőségére adott hallgatói visszajelzések és az innováció hatása a befektetések elérhetőségére. Az előző támpontokat vizsgálva a következő feltételezésekre kerestem a választ miszerint a hallgatók nem elégedettek a pénzügyi oktatás minőségével és mértékével, valamint hiányosnak vélt ismereteik ellenére a befektető hallgatók kiemelkedően kockázatos eszközök által próbálják elérni a magas hozamelvárásaikat. Továbbá a harmadik feltételezésem arra irányult, hogy a befektetésekhez való hozzáférést elősegíti a pénzügyi innováció és a technológiai eszközök használata.A szekunder kutatás során első lépésként a tőkepiac alapvető fogalmait és struktúráját vettem górcső alá, megvizsgáltam a pénzpiaccal való kapcsolatát és a legfontosabb pénzügyi eszközeit, valamint a magyar befektetési környezet állapotát. A szakirodalomban fellelhető releváns tanulmányok és szakfolyóirat cikkek segítségével átfogó képet kaphattam a kutatási témámmal kapcsolatos korábbi eredményekről, amelyeket fel tudtam használni a hallgatók pénzügyi ismereteinek és viselkedéseiknek mélyebb feltárására. A primer kutatásom keretében a hallgatók pénzügyi oktatására, befektetési szokásaira és annak hozzáférhetőségére irányuló kérdéseket tartalmazó kérdőívet állítottam össze. A minta nagysága 132 fő, és kizárólag aktív hallgatói jogviszonnyal rendelkező tanulók vettek részt az elsődleges kutatásban. A kérdőívből kinyert adatokat számszerűsítve különböző statisztikai módszerekkel támasztottam alá a hipotéziseimet.A kutatásom eredményeként azokra a következtetésekre jutottam, hogy a hallgatók nem részesülnek elegendő tőkepiaci oktatatásban az egyetemen, amit a jövőbeli pénzügyik kezelésekor kamatoztatni tudnának. Továbbá a befektetésekkel foglalkozó hallgatók körében jellemzőbbek a magas elvárások és az azokhoz kapcsolódó kockázatvállalás. Végezetül a kutatásom arra is rávilágított, hogy a pénzügyi oktatás hiányosságait a modern technológiai eszközök és az általuk nyújtott felületek tudják a leghatékonyabban pótolni, elősegítve a hallgatók befektetésekhez való hozzáférését, valamint a meglévő ismeretek bővítését.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Társadalomtudományi Módszertan Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | TDK dolgozat |
---|---|
Kulcsszavak: | befektetett pénzügyi eszközök, befektetés, felsőoktatás, innováció, kockázatfelmérés, kriptopénz, pénz- és tőkepiac(ok) |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Már. 23. 15:26 |
Utolsó módosítás: | 2023. Már. 23. 15:26 |
Actions (login required)
Tétel nézet |