„Akasztják a hóhért” – Hallgatói vélemények a duális képzésről

Liber Evelin Fatime (2022) „Akasztják a hóhért” – Hallgatói vélemények a duális képzésről. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Liber Evelin Fatime_TDK dolgozat 2022.11.06.pdf] PDF
Liber Evelin Fatime_TDK dolgozat 2022.11.06.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (451kB)
[thumbnail of Liber_Evelin_Fatime_KKK.pdf] PDF
Liber_Evelin_Fatime_KKK.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (97kB)
[thumbnail of Liber Evelin Fatime bírálat_.pdf] PDF
Liber Evelin Fatime bírálat_.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (1MB)
[thumbnail of Liber Evelin.pdf] PDF
Liber Evelin.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (457kB)

Absztrakt (kivonat)

„AKASZTJÁK A HÓHÉRT” – HALLGATÓI VÉLEMÉNYEK A DUÁLIS KÉPZÉSRŐL Az általam végzett kutatás a Budapesti Gazdasági Egyetem Külkereskedelmi karon jelenlegi, vagy már végzett, duális képzésben részt vevő hallgatók tapasztalatait foglalja össze. Mivel magam is duális képzési formában végzem az egyetemet, így megfogalmazódott bennem néhány kérdés. Mi motiválta a hallgatótársaimat a duális képzés választásában A képzés kezdete előtt mely kompetenciák fejlődését várták a leggyakrabban, illetve melyek valósultak meg ezek közül, vagy ezeken felül. Az interjúk meghatározó része volt az, hogy a hallgatói oldal miben látja a képzés legnagyobb hiányosságát, illetve milyen fejlesztési javaslatai lennének. Mit tartanak a hallgatók a képzés legnagyobb előnyének A jelenlegi hallgatók szeretnének-e a vállalatnál maradni, illetve a már végzettek kaptak-e állásajánlatot Aki kapott, elfogadta-e, vagy sem Végül megkérdeztem, hogy a hallgatói vélemény pozitív, vagy negatív. A kvalitatív kutatást mélyinterjúk segítségével végeztem el. Mivel a kutatás alanyai egy szűk csoporthoz tartoznak, ezért nem volt szükségem nagy kitöltésszámot igénylő kérdőív összeállításához. A kutatni kívánt csoportokat úgy határoztam meg, hogy a jelenlegi hallgatók legalább három befejezett félévvel rendelkezzenek duális képzésben, tehát elsőéves hallgatók nem vettek részt a kutatásban. A kritériumot az egybefüggő nyári szakmai tapasztalatok miatt határoztam meg. A kutatásban a két hallgatói csoportból terv szerint 15-15 főt hallgattam volna meg, viszont a kutatás végül 15 jelenlegi, és 10 már végzett hallgatóval zárult. A kevés mintaszám oka a hallgatói oldalról tapasztalható aktivitás hiánya. A kérdéssor összesen 12-12 kérdésből állt, amiket a kutatási célok segítségével állítottam össze. Az első hipotézisem beigazolódott. Összességében elmondható, hogy a megkérdezettek közül nem volt olyan, aki a szakmai kompetenciák fejlődését ne említette volna meg. A második hipotézisemet el kell vetnem. A soft és a hard skillek nagyjából egyenlő arányban fejlődtek a hallgatói vélemények szerint. A duális szerződések egységesítésére vonatkozóan is el kell vetnem a felvetésemet. A fejlesztési javaslatok nagyon széleskörűek. A negyedik hipotézisem sem állta meg a helyét. A hallgatók összességében meg vannak elégedve a duális képzéssel, viszont abban a legtöbben egyetértettek, hogy célszerű lenne változásokat beeszközölni.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Társadalomtudományi Módszertan Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Nemzetközi gazdálkodás

Mű típusa: TDK dolgozat
Kulcsszavak: duális képzés, hallgatók, javaslatok, mélyinterjúk, Visszajelzések
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Már. 23. 15:26
Utolsó módosítás: 2023. Már. 23. 15:26

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet