„Nincs időm olvasni” - kihívás, avagy hogyan lehet eladni az olvasást

Papp Dóra (2022) „Nincs időm olvasni” - kihívás, avagy hogyan lehet eladni az olvasást. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of PAPP_DÓRA_KKK.pdf] PDF
PAPP_DÓRA_KKK.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Papp_Dóra_KKK_REZÜMÉ.pdf] PDF
Papp_Dóra_KKK_REZÜMÉ.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (140kB)
[thumbnail of Dolgozat_biralati_lap_PappDóra_HKSZ.pdf] PDF
Dolgozat_biralati_lap_PappDóra_HKSZ.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (166kB)
[thumbnail of Papp.Dora_Biralati_lap_ML.pdf] PDF
Papp.Dora_Biralati_lap_ML.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (688kB)

Absztrakt (kivonat)

Az olvasás javítja a mentális egészséget, fejleszti a kreativitást, és elősegíti az intelligencia fejlődését. Legyen szó egy regényről, egy önéletrajzi műről, vagy akár egy verseskötetről, minden történet hozzánk tesz valamit. Az olvasás segítségével utazhatunk az Orient expresszen, kijárhatjuk a Roxfortot, élhetünk a mában, de visszamehetünk 1984-be, vagy a még el nem érkezett jövőbe. Bepillantást nyerhetünk idősek, fiatalok, nők és férfiak életébe egyaránt. Elutazhatunk a világ minden pontjára, akár olyan messzire is, ahol a folyami rákok énekelnek. A XXI. században már egyre kevesebben olvasnak, vagy vásárolnak könyveket. De mióta nem olvasunk, mióta nem szánunk időt arra a tevékenységre, ami egyszerre szórakoztató és hasznos A digitalizáció lehet az egyik oka annak, hogy a magyarok többsége nem olvas, vagy az időhiány Kutatásomban arra a kérdésre keresem a választ, hogy miként lehet az olvasást megszerettetni a fogyasztókkal. A dolgozatom első felében szekunder kutatást végeztem arról, hogy Magyarországon miért olvasnak olyan kevesen, illetve, hogy ennek mi lehet az oka. Kutatásom során bemutatom azt is, hogy milyen mértékben nem olvasnak a magyarok, illetve, hogy a magyar könyvpiac honnan indult és meddig jutott el az évek során. A szekunder kutatásomhoz rendelkezésemre álltak a Magyar Könyvkiadók és Könyvterjesztők Egyesülete által végzett kutatások és a KSH statisztikáin alapuló ábrák és táblázatok. Szekunder kutatásom második része az olvasásnépszerűsítésére koncentrál. Bemutatom a „Nincs időm olvasni kihívás” -t, és a magyarországi olvasásnépszerűsítő mozgalmakat. Az olvasásnépszerűsítés legnagyobb szereplőinek, a könyvkereskedők és a könyvkiadók kampányait is elemeztem a Libri-Bookline Zrt. segítségével. Dolgozatom primer kutatásában kérdőíves kutatást végeztem, melyet 1300 fő töltött ki. A kérdőívemben arra voltam kíváncsi, hogy a fogyasztók hogyan gondolnak manapság a könyvekre, olvasnak-e még, illetve, hogy mivel lehet őket meggyőzni, hogy megszeressék az olvasást. Fő kutatási kérdésem az volt, hogy a XXI. század embere milyen motivációból olvas. Kutatásom eredményeképp, betekintést kaphatunk abba, hogy a digitalizáció és a felgyorsult világ mennyit tesz hozzá ahhoz, hogy manapság egyre kevesebb olvasó van. Megtudhatjuk, hogy milyen módszerek szükségesek ahhoz, hogy valaki olvasóvá váljon, valamint javaslatot teszek arra, hogy miképpen lehetne több nem olvasóhoz eljuttatni az olvasás szeretetét.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Keresztes Éva Réka
Belső
főiskolai docens; Társadalomtudományi Módszertan Tanszék; KKK
Zarándné Dr. Vámosi Kornélia Erzsébet
Belső
egyetemi docens; Marketing Tanszék; KKK

Mű típusa: TDK dolgozat
Kulcsszavak: fogyasztói magatartás, könyvek, marketing, olvasás, olvasási szokások
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Már. 23. 15:25
Utolsó módosítás: 2023. Már. 23. 15:25

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet