A Disney+, mint feltörekvő streaming szolgáltatás hazánkban

Bőr Péter Ákos (2022) A Disney+, mint feltörekvő streaming szolgáltatás hazánkban. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Bőr_Péter_Ákos_KKK.pdf] PDF
Bőr_Péter_Ákos_KKK.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (642kB)
[thumbnail of Bőr_Péter_Ákos_Rezümé_KKK.pdf] PDF
Bőr_Péter_Ákos_Rezümé_KKK.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (98kB)
[thumbnail of TDK_biralat_Bor_Peter_Akos.pdf] PDF
TDK_biralat_Bor_Peter_Akos.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (88kB)
[thumbnail of BőrPéterÁkosPVÁF.pdf] PDF
BőrPéterÁkosPVÁF.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (444kB)

Absztrakt (kivonat)

A Disney nevet senkinek nem kell bemutatni, mindenkinek eszébe jut róla a kedvenc meséje, mesehőse. Közel 1 éve kaptam azt a lehetőséget, hogy a Walt Disney Company magyarországi kirendeltségénél dolgozhatok, mint marketing asszisztens és mélyebben ismerhetem meg a vállalatot és annak működését. Az elmúlt időszakban bevezetésre került a Disney+ streaming szolgáltatás, mely merőben megváltoztatta az emberek Disney-ről alkotott képét. Korábbi FOSZK-os hallgatóként záródolgozatomban már elkezdtem foglalkozni a vállalattal és annak széleskörű tevékenységével. TDK dolgozatomat a korábbi kutatásomra alapozva készítettem el a Disney+ bevezetésével kapcsolatban. A dolgozatom első felében szekunder kutatást végeztem, mely során megismertem a Disney történetét, majd a Disney+ streaming szolgáltatást kezdtem el vizsgálni. Megvizsgáltam a streaming szolgáltatás célcsoportját, versenytársait, majd marketingmix elemzést végeztem. A szekunder kutatásom végén megvizsgáltam a Disney+ közösségi média használatát globális és lokális szinten is. A kutatásom második felében kérdőíves kutatást végeztem, mely során fel szerettem volna mérni, hogy Magyarországon hogyan gondolnak a Disney+-ra, mint feltörekvő streaming szolgáltatásra. Kérdéseim segítségével leginkább arra voltam kíváncsi, hogy az elmúlt közel fél évben hogyan változott a véleményük az embereknek a szolgáltatásról, illetve milyen módokon lehet elérni a potenciális előfizetőket. A kérdőívemet 361 ember töltötte ki, így habár reprezentatív mintát nem tudtam elemezni, de egy kisebb betekintést nyerhettem az emberek Disney+-ról való megítélésébe. A dolgozatom során felhasználtam szakirodalmakat, szekunder adatokat és primer kutatásként a kvantitatív mintavételt választottam. Kutatásom során három hipotézist állítottam, melyek alapján végeztem későbbi kutatómunkámat. Az első feltevésem az volt, hogy a kutatásom alanyai többsége már kipróbálta a Disney+-t. A következő állításom az volt, hogy az emberek már nem a gyerektartalmakkal azonosítják a Disney+-t. A harmadik és egyben utolsó hipotézisem pedig az volt, hogy a kitöltők nagyobb része nem az új tartalmak miatt fizet elő a streaming szolgáltatásra.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Zarándné Dr. Vámosi Kornélia Erzsébet
Belső
egyetemi docens; Marketing Tanszék; KKK

Mű típusa: TDK dolgozat
Kulcsszavak: Disney, Disney+, fogyasztói magatartás, marketing, streaming
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Már. 23. 15:25
Utolsó módosítás: 2023. Már. 23. 15:25

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet