Bőr Péter Ákos (2022) A Disney+, mint feltörekvő streaming szolgáltatás hazánkban. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)
PDF
Bőr_Péter_Ákos_KKK.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (642kB) |
|
PDF
Bőr_Péter_Ákos_Rezümé_KKK.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (98kB) |
|
PDF
TDK_biralat_Bor_Peter_Akos.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (88kB) |
|
PDF
BőrPéterÁkosPVÁF.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (444kB) |
Absztrakt (kivonat)
A Disney nevet senkinek nem kell bemutatni, mindenkinek eszébe jut róla a kedvenc meséje, mesehőse. Közel 1 éve kaptam azt a lehetőséget, hogy a Walt Disney Company magyarországi kirendeltségénél dolgozhatok, mint marketing asszisztens és mélyebben ismerhetem meg a vállalatot és annak működését. Az elmúlt időszakban bevezetésre került a Disney+ streaming szolgáltatás, mely merőben megváltoztatta az emberek Disney-ről alkotott képét. Korábbi FOSZK-os hallgatóként záródolgozatomban már elkezdtem foglalkozni a vállalattal és annak széleskörű tevékenységével. TDK dolgozatomat a korábbi kutatásomra alapozva készítettem el a Disney+ bevezetésével kapcsolatban. A dolgozatom első felében szekunder kutatást végeztem, mely során megismertem a Disney történetét, majd a Disney+ streaming szolgáltatást kezdtem el vizsgálni. Megvizsgáltam a streaming szolgáltatás célcsoportját, versenytársait, majd marketingmix elemzést végeztem. A szekunder kutatásom végén megvizsgáltam a Disney+ közösségi média használatát globális és lokális szinten is. A kutatásom második felében kérdőíves kutatást végeztem, mely során fel szerettem volna mérni, hogy Magyarországon hogyan gondolnak a Disney+-ra, mint feltörekvő streaming szolgáltatásra. Kérdéseim segítségével leginkább arra voltam kíváncsi, hogy az elmúlt közel fél évben hogyan változott a véleményük az embereknek a szolgáltatásról, illetve milyen módokon lehet elérni a potenciális előfizetőket. A kérdőívemet 361 ember töltötte ki, így habár reprezentatív mintát nem tudtam elemezni, de egy kisebb betekintést nyerhettem az emberek Disney+-ról való megítélésébe. A dolgozatom során felhasználtam szakirodalmakat, szekunder adatokat és primer kutatásként a kvantitatív mintavételt választottam. Kutatásom során három hipotézist állítottam, melyek alapján végeztem későbbi kutatómunkámat. Az első feltevésem az volt, hogy a kutatásom alanyai többsége már kipróbálta a Disney+-t. A következő állításom az volt, hogy az emberek már nem a gyerektartalmakkal azonosítják a Disney+-t. A harmadik és egyben utolsó hipotézisem pedig az volt, hogy a kitöltők nagyobb része nem az új tartalmak miatt fizet elő a streaming szolgáltatásra.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | TDK dolgozat |
---|---|
Kulcsszavak: | Disney, Disney+, fogyasztói magatartás, marketing, streaming |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Már. 23. 15:25 |
Utolsó módosítás: | 2023. Már. 23. 15:25 |
Actions (login required)
Tétel nézet |