Krekó Daniella (2022) A görögországi turisztikai célú hajózás elemzése a magyar kereslet viszonylatában. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar. (Kéziratban)
PDF
Krekó_Daniella_KVIK.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
Krekó_Daniella_KVIK.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (100kB) |
|
PDF
kreko_daniella_biralati_lap_2022.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (338kB) |
|
PDF
Krekó_Daniella_KVIK_SzA.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (184kB) |
Absztrakt (kivonat)
Napjainkban a hajózás egyre nagyobb szerepet tölt be a tengerparttal rendelkező országok turizmusában. Nincs ez máshogy Görögországban, a magyar turisták által az egyik leglátogatottabb országban sem, ahol három fő hajós termék dominál: a partmenti hajókirándulás, a hajós körutazás, valamint a sportcélú jachtozás és vitorlázás. Kutatásom célja a Görögországban elérhető hajós turisztikai termékek keresletének elemzése, különös tekintettel a hazai fogyasztók jellemzőire és a vizsgált termékekkel kapcsolatos preferenciáikra, motivációkra. Emellett arra a kérdésre keresem a választ, hogy a hazai utazási irodák mekkora szerepet játszanak a vizsgált termékek disztribúciójában. A szakirodalmi áttekintés során bemutatom a görögországi hajós termékekkel kapcsolatos általános jellemzőket és nemzetközi tendenciákat. Ennek alapján elmondható, hogy a jövedelem, a végzettség és a kor nagy mértékben befolyásolja a hajós körutazásokon és a jachtozáson, vitorlázáson való részvételt, azonban a hajókirándulásokra nincs különösebb hatásuk. Utóbbiak esetében jelentős szerep jut az árnak, mivel a kirándulások csak kiegészítő termékként jelennek meg a piacon. Primer kutatás során kérdőívelemzéssel a hazai keresletet, míg a tartalomelemzéssel az elemzésbe bevont termékek kínálati oldalát vizsgálom meg. A szakemberekkel készített interjúk megerősítik a kérdőív eredményeit, ezáltal lehetővé teszik a pontosabb következtetések levonását. A kérdőívre 702 kitöltés érkezett, a célcsoportot azok a magyar fogyasztók képzeték, akik már legalább egyszer megvásárolták a vizsgált termékek valamelyikét. A tartalomelemzéshez tizenhét olyan utazásszervező kínálatát elemeztem, amelyek árulnak görögországi hajókirándulást vagy hajós körutazást. Az interjút két utazási irodával és egy Görögországban élő magyar idegenvezetővel készítettem. A kutatás alapján komplex képet kaptam a görögországi hajós turisztikai termékek piaci helyzetéről a magyar turisták vonatkozásában. A kutatásom eredményei hasonlóságot mutatnak a nemzetközi kutatásokkal, vagyis megállapítható, hogy a magyar turisták fogyasztói szokásai nem térnek el lényegesen az általános tendenciáktól a vizsgált termékekkel kapcsolatosan. Az utazási irodák jelentősége a hajós körutazások disztribúciójában a legnagyobb, de a hajókirándulások tekintetében sem elhanyagolható a szerepük. A kutatás eredményei elsősorban ahhoz járulnak hozzá, hogy a hazai utazási szolgáltatók kínálatukat még inkább a hazai kereslet igényeihez tudják igazítani.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Közgazdasági és Üzleti Tudományok Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | TDK dolgozat |
---|---|
Kulcsszavak: | Görögország, hajózás, jachtozás, kereslet-kínálat, kirándulóhajózás, szállodahajózás, turizmus, vitorlázás |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Már. 23. 15:25 |
Utolsó módosítás: | 2023. Már. 23. 15:25 |
Actions (login required)
Tétel nézet |