A smart hotel üzleti modell jövője

Lovas Lajos Gábor (2022) A smart hotel üzleti modell jövője. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of TDK_Lovas_Lajos_Gabor_QCIVFD.pdf] PDF
TDK_Lovas_Lajos_Gabor_QCIVFD.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Lovas_Lajos_Gábor_KVIK.pdf] PDF
Lovas_Lajos_Gábor_KVIK.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (189kB)
[thumbnail of Lovas_Lajos_Gábor_KVIK_MM.pdf] PDF
Lovas_Lajos_Gábor_KVIK_MM.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (50kB)
[thumbnail of TDK Lovas Lajos Gábor QCIVFD KVIK Dolgozat_biralati_lap_2022 TZ.pdf] PDF
TDK Lovas Lajos Gábor QCIVFD KVIK Dolgozat_biralati_lap_2022 TZ.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (264kB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatomban arra a fő kérdésre keresem a választ, hogy milyen technológiai lehetőségek állnak a szállodaipar rendelkezésére a szolgáltatásaik fejlesztésére. Milyen a smart hotel koncepció megítélése a keresleti és a kínálati oldal szemszögéből. Választ kell találni arra a kérdésre, hogy a szállodák milyen üzleti lehetőséget látnak abban, ha kínálatukat okos szolgáltatásokkal egészítik ki. Milyen tényezők azonosíthatók, amelyek akadályozhatják az okos szolgáltatások fejlesztését. Az utazóközönség véleményének megismeréséhez meg kell válaszolni azt a kérdést, hogy a vendégek milyen okos szolgáltatásokat, milyen feltételek mellett használnának szállodai tartózkodásaik során. Továbbá, mely tényezők miatt nem, vagy nem szívesen vennék igénybe a szállodák okos megoldásait. Primer kutatásom során az okos szállodai szolgáltatások megítélését vizsgálom egyrészről a szállodai üzemeltetés, másrészről a vendégigények szempontjából. Üzemeltetési szempontok feltárásához interjús megkérdezés módszerét alkalmazom. Az interjúkhoz szállodai üzemeltetésben és a digitális technológiákban egyaránt jártas szakembereket kérek fel. Az interjúk feldolgozása kvalitatív módszerrel történik. Az utazóközönség véleményének megismeréséhez online elérhető, kérdőíves megkérdezés módszerét alkalmazom. Az adatok gyűjtésére kényelmi mintavételt, a feldolgozásra kvantitatív módszert alkalmazok. A kutatás során megállapítást nyert, hogy a szállodaipari szereplők ma még elképzelhetetlennek tartanak egy olyan szállodát, amelyben egyáltalán nincs személyzet. Olyan hibrid megoldást azonban szívesen fogadnának, amelyben a hagyományos vendéglátást egészítik ki az okos megoldásokkal. Tisztában vannak a digitális innovációk nyújtotta előnyökkel, amely jobb vendégélményt és költséghatékonyabb üzemeltetést tesz lehetővé. Azonban kiemelkedően fontos szempontként említik, hogy a megoldást szállító cég megbízhatóan működő technológiát biztosítson és az üzemeltetés ne jelentsen a személyzet számára többletmunkát. A fogyasztói igény elemzése megmutatta, hogy még nem népszerűek azok a technológiák, amelyek használata nem része a mindennapjainknak, így például robot, vagy hologram alkalmazása. Népszerűek azonban azok az okos megoldások, amelyek egyszerűsítik az adminisztrációt, lerövidítik a sorban állással töltött időt. Az érintésmentes megoldások felé is nagy érdeklődést mutatnak a megkérdezettek. Az is látszik, hogy az emberek döntő többsége kíváncsi a technológiai újításokra és szívesen próbálná ki azokat.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Turizmus Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-vendéglátás

Mű típusa: TDK dolgozat
Kulcsszavak: digitalizáció, digitális jövő, mesterséges intelligencia, okos szolgáltatás, okoshotel, robot, szálloda, üzleti modell
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Már. 23. 15:25
Utolsó módosítás: 2023. Már. 23. 15:25

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet