A Z generációs vendégekre való felkészülés vizsgálata a hazai szállodaiparban

Nagy Petra (2022) A Z generációs vendégekre való felkészülés vizsgálata a hazai szállodaiparban. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Nagy Petra TDK dolgozat.pdf] PDF
Nagy Petra TDK dolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Nagy_Petra_KVIK.pdf] PDF
Nagy_Petra_KVIK.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (97kB)
[thumbnail of Nagy_Petra_KVIK_BE.pdf] PDF
Nagy_Petra_KVIK_BE.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (82kB)
[thumbnail of Dolgozat_biralati_lap_2022_Nagy Petra.pdf] PDF
Dolgozat_biralati_lap_2022_Nagy Petra.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (449kB)

Absztrakt (kivonat)

A szállodaiparnak nehéz felkészülni a fogyasztói igények változására és folyamatosan figyelemmel kísérni a keresleti és kínálati elemeket, az új trendeket. Meg kell vizsgálniuk a már meglévő és az új fogyasztói típusokat és személyiségüket. Az egyik legnépszerűbb szegmentálási módszer a generációk szerinti szegmentálás. Teljesen más a mai fiatal motivációja, mint régebben. A „Z generáció”, vagyis a digitális bennszülöttek sokszor utaznak egy jó szelfiért. Nem csak a koronavírus, de a rohamosan gyorsuló és digitalizálódott világ is nehezíti a felkészülést az új generációs vendégekre. Nagyon sokan nem tartják fontosnak még a Z generációt, fiatalnak és tapasztalatlannak hiszik. Azonban érdemes időt fektetni a szokásaik tanulmányozásába, hiszen már jelen vannak a turisztikai piacon és legidősebb tagjai már fizetőképesek. E tanulmány célja a Z generáció szállás foglalási szokásainak és elvárásainak vizsgálata a szálláshely különböző jellemzőivel szemben. A másik cél annak kiderítése, hogy a szálláshelyek felkészültek-e ennek a generációnak a fogadására A téma vizsgálatához felhasznált kutatási módszerek között szerepel primer, kvantitatív, véletlen mintavételen alapuló kérdőíves kereslet felmérés (N=183), valamint mélyinterjúkon keresztül ismerjük meg a szálláshelyek álláspontját. A kutatás meglepő eredményeket hozott a foglalási módok, az utazás során igénybe vett szálláshely típusok és a környezetvédelem, fenntarthatóság témaköreiben. Kiderült, hogy a Z generáció egy fizetőképes korosztály, főként családjával, párjával, barátokkal vagy szülőkkel utaznak együtt. A tanulmány alátámasztotta a szakirodalomban már megtalálható információkat, hogy ez a generáció gyorsan alkalmazkodik minden változáshoz, fontos nekik az online tér és az élmény. A szerző felismerte, hogy még egyik szálláshely sem foglalkozik ezzel a korcsoporttal, pedig nagyon fontos lenne, hiszen ők lesznek a jövő fogyasztói. A kutatás végére nyilvánvalóvá vált, hogy felkészüljenek a szállodák a Z generációs vendégekre, ám ez nem elsődleges törekvés a jövőbeni borús gazdasági kilátások miatt.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Vendéglátás Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-vendéglátás

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Karakasné Morvay Klára
Belső
főiskolai docens; Vendéglátás Tanszék; KVIK

Mű típusa: TDK dolgozat
Kulcsszavak: elvárások vizsgálata, fogyasztói igények, szállásfoglalás, szálláshelyek felkészültsége, Z generáció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Már. 23. 15:25
Utolsó módosítás: 2023. Már. 23. 15:25

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet