Túri Emese (2022) A közösségi média, mint turisztikai marketing eszköz használata a belföldi utazások népszerűsítésére a fogyasztók új generációja, azaz a digitális bennszülöttek körében. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar. (Kéziratban)
PDF
TDK dolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (887kB) |
|
PDF
Rezümé.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (100kB) |
|
PDF
Túri_Emese_KVIK_AR.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (254kB) |
|
PDF
Turi_Emese_KK_Dolgozat_biralati_lap_2022.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (104kB) |
Absztrakt (kivonat)
Hazánk turizmusa az ország elhelyezkedése, valamint turisztikai adottságainak köszönhetően az utóbbi tíz éveben dinamikusan fejlődő teljesítménnyel rendelkezett. Az egyre növekvő nemzetközi turistaforgalomnak köszönhetően Magyarország felkerült a kiemelkedő európai turisztikai desztinációk listájára. Azonban a döntően külföldi keresletre építő turisztikai kínálattal rendelkező közép-európai ország a COVID-19 válság hatására nem várt bevételkiesést realizált, melynek következményeit a mai napig viseli. Ebben a válsághelyzetben a turisztikai szakma egy teljesen új stratégia szemléletmód kialakításán dolgozik, melynek egyik kulcskérdése a belföldi turizmus fellendítésének kidolgozása. A közösségi média felületek megjelenésük óta erőteljes hatással vannak mind a társadalomra, mind pedig a gazdaságra. A platformokon a közösségi médiát használó társadalmi réteg minden egyes tagja elérhető, így turisztikai marketing szempontból is elengedhetetlen ezen felületek tudatos használata a kereslet és kínálat összekötése érdekében. Az általam vizsgált - jelenleg is a fogyasztói piacra belépő - társadalmi réteg, a Z generáció, azaz az első digitális nemzedék életében kiemelten fontos szerephez jut a közösségi média: az online tér második valóságként jelenik meg a mindennapjaikban. Tanulmányom során a belföldi turizmus felélénkítésére kerestem a választ a közösségi médiában rejlő kiaknázatlan lehetőségekre építve, melyet a Z generáció szemszögéből vizsgálok. Kutatásom célja, hogy megismerjem a Z generáció elkötelezettségének mértékét a belföldi utazások felé, felmérjem a közösségi média használati szokásaikat és ezek összevetésével javaslatokat fogalmazhassak meg a magyar turisztikai szakma számára a belföldi turizmus fellendítésének érdekében. Ennek vizsgálatára online kérdőíves felmérést végeztem, amelyből összegyűjtött adatokat a megfelelő adatelőkészítés után statisztikai módszerekkel elemeztem. Primer kutatásom másik oldalról az Aktív- és Ökoturisztikai Fejlesztési Központ Kommunikációs Igazgatójával folytatott félig strukturált interjú. Az interjú során célom volt, hogy fényt derítsek a turisztikai szakmai jelenlegi stratégiáira a belföldi turizmus népszerűsítésének érdekében, valamint felmérjem a szakma közösségi média marketinghez való viszonyát, annak alkalmazását. Eredményeim alapján javaslatokat, stratégiai lépéseket fogalmazhatok meg hazai turisztikai szakma számára a belföldi utazások közösségi médiában történő népszerűsítésére egy teljesen új, az előző generációktól eltérő fogyasztói szokásokkal rendelkező társadalmi réteg szemszögéből.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Gazdasági Szaknyelvek Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | TDK dolgozat |
---|---|
Kulcsszavak: | belföldi turizmus, közösségi média, Z generáció |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Már. 23. 15:25 |
Utolsó módosítás: | 2023. Már. 23. 15:25 |
Actions (login required)
Tétel nézet |