Cseh Viktória (2022) Az érzékszervi marketing fogyasztóra gyakorolt hatása. Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)
PDF
CSEH_VIKTÓRIA_PSZK.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (894kB) |
|
PDF
Cseh_Viktória_PSZK.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (109kB) |
|
PDF
Cseh Viktória.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (81kB) |
|
PDF
Cseh Viktória- 2022 - PSZK-PK.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (113kB) |
Absztrakt (kivonat)
A dolgozatom során az öt fő érzékszervre ható tényezőket fogom marketing szempontból vizsgálni. Számos szakirodalom és kutatás rámutatott arra, hogy az a cég, amely bevonja az emberek érzékszerveit, az sikeresebb és hosszútávon lojális vásárlókra tud szert tenni. A cégek ezt oly módon tudják megtenni, hogy különböző érzékszerveket bevonva csalogatják magukhoz a potenciális vevőket. Az emberi agy nagyon összetett, legtöbb esetben ezek a tényezők tudat alatt hatnak a vásárlói döntésekre. Fontosnak tartom megvizsgálni azt, hogy a marketing területén belül az érzékszervi marketinget hogyan alkalmazzák hatásosan a cégek, hogyan képesek befolyásolni a vásárlói döntéseket, megítéléseket. A dolgozatom során a szekunder kutatást minden, az érzékszervi marketing témában végzett kutatások, kísérletek fogják képezni, illetve a szakirodalomfeldolgozás során feltárt teoretikus modellekkel és bemutatott korábbi empirikus kutatások eredményeit vizsgálom meg. A fő kutatási kérdésem arra irányul, hogy valóban jelentős hatással vannak az érzékszerveket befolyásoló tényezők a vásárlói magatartásra vagy sem. Ehhez kvalitatív kutatást fogok elvégezni, amely kísérletet és félig struktúrált interjút foglal magába. A kísérlet során több független változó van jelen (az öt érzékszervre ható külső hatások) és ennek a függő változóra gyakorolt hatását fogom megvizsgálni. Az összes ilyen külső tényező együttes hatását vizsgálom elsősorban, azonban kitérek külön az auditív-, illat-, vizuális- és ízmarketing stratégiákra is. A kísérlet eredményit feldolgozva arra a következtetésre jutottam, hogy valóban a tényezők együttes hatása befolyásolja a fogyasztói magatartást. Ugyan az érzékszervekre külön-külön ható tényezők is megfigyelhetők, de a kísérleti alanyok által végzett interjú során arra jöttem rá, hogy valóban hatásosabb, ha egy cég minél több érzékszervet von be a stratégiája során.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | TDK dolgozat |
---|---|
Kulcsszavak: | érzékszervek, fogyasztói igények, innováció, marketing, szolgáltatás |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Már. 23. 15:25 |
Utolsó módosítás: | 2023. Már. 23. 15:25 |
Actions (login required)
Tétel nézet |