A SabeeApp szállodai szoftver bemutatása a balatonföldvári Hotel Főnix példáján keresztül

Vértes Boglárka (2023) A SabeeApp szállodai szoftver bemutatása a balatonföldvári Hotel Főnix példáján keresztül. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Vértes Boglárka (JBPSME) projektmunka 2022 (3).pdf] PDF
Vértes Boglárka (JBPSME) projektmunka 2022 (3).pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (987kB)
[thumbnail of VértesBoglárka_FOSZK_bírálat.pdf] PDF
VértesBoglárka_FOSZK_bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (84kB)

Absztrakt (kivonat)

Projektmunkám témájául a SabeeApp szállodai szoftver bemutatását választottam, a balatonföldvári Hotel Főnix példáján keresztül. E témát személyes érintettségem indokolja, ugyanis a szakmai gyakorlatomat megelőző időszakban is már dolgoztam a szállodában. Igaz, más részlegen, de ettől függetlenül izgatottan vártam, hogy betekintést nyerhessek a Front Office részlegen történő mindennapi munkafolyamatokba. Az elmúlt évtizedekben számos változás történt a turisztikai szektorban. Alapjaiban változtatta meg a digitalizáció és az internet fejlődése a turizmust. Az informatikai lehetőségek megfelelő kihasználása lehetővé tette a szálláshely modernizációja mellett az adott régió fejlődését is. Gondolok itt a marketing és az értékesítési eszközök innovációjában rejlő számos lehetőségre. A közösségi média lehetővé tette a szálláshelyek számára, hogy az adott platformokon hirdessék, népszerűsítsék a szolgáltatásaikat. A recepció területén a papír alapú adminisztrációt leváltotta az elektronikus formában végezhető munkavégzés, ami nagyban megkönnyítette a dolgozók helyzetét, ugyanis nem kellett többé órákon át adminisztrálniuk, hanem egy kattintással fel tudták vinni a rendszerbe a vendégeket. Megjelentek a felhő alapú szállodai szoftverek, amelyek mobilizálták a munkavégzés helyét, időpontját. Ezek a változások alapjaiban változtatták meg a turizmust és a vendéglátást. Számos új szakszó, rövidítés jelent meg a turisztikai szektorban, melyeket fontosnak tartok megemlíteni és részletezni a projektmunkámban, hogy teljes képet adhassak a bekövetkezett változásokról és a szállodaipar digitalizációjáról. A választott témát személyes kötődésem is indokolja, ugyanis a Budapesti Gazdasági Egyetemi tanulmányaim alatti kötelező szakmai gyakorlatomat a balatonföldvári Hotel Főnixben töltöttem. A munkakörömből adódóan a recepción dolgoztam, ahol én is beleláthattam abba, hogy manapság már mennyire nélkülözhetetlenné váltak a digitális eszközök a munkavégzés során. Kutatásaim során számos feljegyzést, szakirodalmat átnéztem, azzal a céllal, hogy minél jobban átlássam és azonosulni tudjak a témával. Meglepő volt azzal szembesülni, hogy a vendégek mennyire nyitottak a változásra és az sem okozna gondot, hogy ha a papíralapú adminisztrációt teljes mértékben elhagynák a szálláshelyek. A gyakorlatom folyamán elsajátított ismeretek és tapasztalatok ismertetésén kívül, olyan kérdésekre keresem a választ, mint hogy: Mi is az a SabeeApp szállodai szoftver és milyen felhasználóbarát funkciói vannak Hogyan és mi miatt tört be a nemzetközi piacra a 2 SabeeApp, ami teljesen egy magyar cég szabadalmazása Mi az a VIZA és az NTAK-rendszer és mi miatt kerültek bevezetésre Mely adatokat kezelik, kik és milyen célból férhetnek hozzá Milyen jogszabályi háttér van az NTAK és a VIZA mögött és miért szükséges minden szálláshelyen alkalmazni őket Mi az a PMS rendszer és hogyan kapcsolódik a SabeeApp-hoz Milyen szerepet tölt be a SabeeApp a szakmai gyakorlatom helyszínéül szolgáló Hotel Főnix mindennapjaiban Milyen megoldásokat kínál a SabeeApp az NTAK és a VIZA rendszerhez kapcsolódóan Az alábbi kérdések megválaszolása közben, ügyelni fogok arra, hogy részletre törően mutassam be a turisztikai szektorra vonatkozó előírásokat, általános ismereteket természetesen a teljesség igénye nélkül. Ugyanis a projektmunkámnak számos kritériumnak meg kell felelnie, emiatt nem léphetek túl egy adott oldalszámot. Másrészről a projektmunkámat a szakmai gyakorlaton szerzett tapasztalataim köré kell felépítenem, így fontosnak tartom, hogy a munkám során szerzett ismereteimről is számot adjak. A projektmunkám írása során arra törekedtem, hogy a választott témát szakmai és gyakorlati részről is megközelítsem. Számos szakirodalmi cikket, rendeletet és jogszabályt néztem át ennek érdekében. Információkat a szakmai gyakorlat helyemről pedig a munkatársaim adtak, valamint interjút készítettem a szálloda igazgatójával, aki 2001 óta vezeti a szálláshelyet, annak érdekében, hogy átfogó képet tudjak adni a projektmunkám témájáról.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Turizmus Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-vendéglátás

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Schablik Vilmos
Belső
óraadó tanár; Turizmus Tanszék; KVIK

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: hotel, NTAK, SabeeApp, szállodai szoftver, szállodaipar, VIZA
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Már. 19. 19:34
Utolsó módosítás: 2023. Már. 19. 19:34

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet