Kamera alapú vevőmozgás megfigyelés a Hegyvidék bevásárlóközpontban, mesterséges intelligencia segítségével

Siska Zsombor (2022) Kamera alapú vevőmozgás megfigyelés a Hegyvidék bevásárlóközpontban, mesterséges intelligencia segítségével. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of PROJEKTMUNKA (11).pdf] PDF
PROJEKTMUNKA (11).pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (812kB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatomban a mesterséges intelligencia gyakorlatban való alkalmazását fogom bemutatni. E technológia segítségével a Hegyvidék bevásárlóközpont látogatóinak szokásait fogom elemezni az AxxonSoft szoftver analitikái által. Munkámban bemutatom a mesterséges intelligencia fő tulajdonságait, mikor használták először, mióta van a köztudatban, mégis milyen hatással van ez a technológia az emberekre, illetve különböző iparágak számára, miként válthatja fel a digitális emberszámlálás a hagyományos társát. Kitérek előnyeire, miként könnyítheti meg e technológia a mindennapi életünket, illetve a hátrányaira, hiszen vannak helyzetek, mikor jobb, ha a már jól bevált, hagyományos módszert alkalmazzuk. A dolgozat egy részében részletezem egy konkrét projekt eredményeit, melyben az AxxonSoft analitikáit alkalmazva határozták meg a látogatottsági mutatókat. A projekt ismertetésén belül kitérek arra, hogy az adott bevásárlóközpontot mennyi ember látogatta egy konkrét időszakban, mely szintek, területi pontok voltak a legforgalmasabbak. Részletezem, hogy mely hetek, illetve napok voltak a legforgalmasabb, illetve a legkevésbé látogatottabbak. A különböző empirikus jellegű, vásárlási trendekről szóló részkutatásokról másodelemzést végeztem. Forrásként korábbi vásárlási szokásokról szóló irodalmakat, cikkeket használtam. A tanulmány a vásárlási trendekre való rávilágítás céljából készült. A budapesti Hegyvidék bevásárlóközpontban történtek a felmérések. A vizsgálat fő célja, hogy konkrét adatokat kapjunk arról, hogy az adott területet adott időpontban mennyi ember látogatja. A mérés pontos ideje 2022. február 1-28. A vizsgálat során strukturált interjúkat és tartalomelemzéseket alkalmaztam. Az eredményeket szakirodalmi adatokkal és a szoftver magyar képviselőjének irányadó szempontjaival vetettem össze.Összegzés:A mesterséges intelligencia megjelenése óta folyamatos fejlődés figyelhető meg, rengeteg új lehetőséget ad a vállalatok számára, mely egyben jó, de néhol negatívan hat az emberekre. A MI kezdi átvenni az ember által végzett munkát, lehetőséget nyújt olyan mérések végrehajtásához, melyhez több száz, esetenként több ezer ember lenne szükséges. A Hegyvidék bevásárlóközpontban végzett látogatottsági mérés jó példája annak, hogy mire is használható a mesterséges intelligencia. A mérési adatokból kiderült, hogy a február hónap huszonkettedik napja volt a legforgalmasabb, illetve a huszonhetedik a legkevésbé látogatott. Megfigyelhető, hogy kora délutáni órákban a leglátogatottabb a terminál, a reggeli, délelőtti, illetve a késő délutáni időszakban kevésbé népszerű a bevásárlóközpont az emberek számára. Megfigyelhető, hogy a látogatók 60 %-a kizárólag a földszintet látogatja. A mesterséges intelligencia számtalan előnyt jelent a társadalom számára, azonban óvatosnak kell lennünk, hogy minden helyzetben képesek legyünk irányítani. Cégbemutató: Az Alphasonic Kft egy speciális informatika, illetve biztonságtechnikai eszközöket, köztük az AxxonSoft mesterséges intelligencia szoftverét is forgalmazó disztribútor vállalat. A cég épületében helyet kapnak informatikai, illetve biztonságtechnikai oktatások, előadások. A vállalat által forgalmazott főbb márkák: Lindy, Gembird. MS, TrendMicro, Hikvision, Dahua, illetve a Vivotek, mely márkának egyetlen magyar beszerzői.  Az Alphasonic hozzájárul partnerei sikeréhez az informatikai és biztonságtechnikai területen, egyedi szolgáltatásokkal és speciális, testre szabott megoldásokkal, melyek maximálisan megfelelnek a felhasználók elvárásainak. A kezdetektől fontos volt számukra, hogy amennyire csak lehet maradandót alkossanak és hosszú távon segítsék a számítástechnikával, illetve biztonságtechnikával foglalkozó vállalkozásokat. A cég a fejlődését kereskedelmi és magatartásbeli stratégiájának köszönheti, melynek középpontjában a partnerek és a termékeket befogadó piac igényein kívül az etikus és átlátható magatartás és a családi jelleg is szerepet játszik. Utóbbinak köszönhető például, hogy a partnerek igényeire sokkal rugalmasabban tudnak reagálni, illetve mindig őket bevonva igyekeznek növekedni. Nagykereskedésük webshoppal (aruhaz.alphasonic.hu), illetve újpesti áruházával segíti vásárlóit a döntésben. Ügyfeleit sikeres projektekhez juttatják és segítenek nekik végig vinni azokat. Munkatársaik szakértelmére partnereik folyamatosan számíthatnak és minden segítséget megadnak, hogy vevőik a lehető legjobbat kapják.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Kovács András
Belső
egyetemi docens; Kereskedelem Tanszék; KVIK

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: 21. század, analitika, bevásárló központ(ok), biztonságtechnika, mesterséges intelligencia
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Már. 19. 19:30
Utolsó módosítás: 2023. Már. 19. 19:30

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet