Neubauerné Kiss Mónika (2023) A serdülőkor sajátosságai, a serdülőkori krízis. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar. (Kéziratban)
PDF
Szakdolgozat 2_v2.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (512kB) |
|
PDF
Neubauerné Kiss Mónika_külső_bírálat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (243kB) |
|
PDF
Neubauerné Kiss Mónika belső.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (240kB) |
Absztrakt (kivonat)
A serdülőkor senkinek sem egyszerű, sem a szülőknek, sem a tanároknak, de leginkább maga a gyermek szenved. Ő veszíti el a korábbi, oly egyszerű gyermekkorát, és keresi a saját útját az életben. Kíváncsi voltam rá, hogy a serdülőkori krízis, még ha „normálisan” is zajlik, mivel jár. Milyen tényezők játszanak szerepet abban, hogy az egyik gyermek könnyebben, a másik nehezebben; már deviáns viselkedést produkálva éli meg. Szakdolgozatom leírás alapú, szakirodalmi áttekintés, a magyar és nemzetközi szakemberek művei alapján, amelyhez gyakorlati oldalról is kerestem alternatívát. Elsőként a serdülőkor elméleteiről szeretnék áttekintést adni, majd végigjárom a serdülőkorral járó változásokat; részletesen kitérve Erikson pszichoszociális fejlődési elméletére. Kiemelem a családi háttér jelentőségét, a nevelési módokat és az ezzel kapcsolatos kötődési mintákat, amik befolyásolhatják a serdülőkor kimenetelét. Kitérek a serdülőkori problémákra; melyek azok, amik elfogadhatóak és melyek, amik segítséget igényelnek. Végül, személyes tapasztalatom alapján, bemutatok egy gimnáziumot, amely a közösségépítési szemléletével, védőfaktorként jelenik meg, az ott tanuló diákok életútjában.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Pedagógia Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | záródolgozat |
---|---|
Kulcsszavak: | Erikson, építőközösség, kamasz, krízis, serdülőkor |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Már. 19. 19:27 |
Utolsó módosítás: | 2023. Már. 19. 19:27 |
Actions (login required)
Tétel nézet |