A közösségi média integrálása a ruházati webáruházak reklám gyakorlatában

Kukla Bernadett Eszter (2022) A közösségi média integrálása a ruházati webáruházak reklám gyakorlatában. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Projektmunka_Kukla_Bernadett_Eszter.pdf] PDF
Projektmunka_Kukla_Bernadett_Eszter.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of eredetiségi.pdf] PDF
eredetiségi.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (354kB)

Absztrakt (kivonat)

Projektmunkámat „A közösségi média integrálása a ruházati webáruházak reklám gyakorlatában” című témáról fogom készíteni. A témát közel érzem magamhoz, mert pár éve egy ruházati webshopot üzemeltetek tulajdonosként, így a téma személyes aktualitása teljes mértékben jelen van. A közösségi média platformok napjainkra egyre nagyobb részt foglalnak el az e-kereskedelemben. Az elmúlt néhány év egyértelműen ezen platformok erősödését hozta. Webáruházamat a járványhelyzet kialakulása utáni évben indítottam, mely az én esetemben nem feltétlen bizonyult jó döntésnek. Azonban a divatruházati szegmensben tevékenykedő többi kisméretű vállalkozásnak sem volt könnyű. Gyors és abban az időben megfelelő döntést kellett hozniuk a probléma elhárítására, hogy bevételük ne apadjon el, és hogy tartani tudják a lépést a piacon jelenlévő versenytársakkal. Azon vállalkozások számára, akik már korábban is rendelkeztek webáruházzal, ez nem okozott akkora megterhelést, nekik inkább csak a fejlesztésekre, és a vásárlók megszerzésére, megtartására kellett koncentrálni. Azonban a világjárvány időszaka egyre nagyobb szerephez juttatta a különböző közösségi média csatornákat, ezáltal növekedett a felhasználók száma, és a platformokon eltöltött idő mennyisége is. Emellett az e-kereskedelem is növekvő tendenciát mutat világszerte, melyben az előbb említett közösségi média platformok igen komoly bevételszerzési lehetőséget látnak, ezért egyre több új funkció indult, mind a Facebookon, az Instagramon és a Messengeren.  Alapvetően a piacot a nagy márkák uralják, de rengeteg kis webáruház van jelen. A ruházati szegmens igen telített és az új belépőknek rengeteg versenytárssal kell szembenézniük. A másik kérdés, hogy ennyi versenytárs között, hogyan és milyen eszközökkel lehet jól fennmaradni és kitűnni a tömegből. A következőkben főleg ezeknek a témáknak az elemzésével fogok foglalkozni, mind elméleti, mind gyakorlati részről.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Kegye Krisztina
Belső
óraadó tanár; Kereskedelem Tanszék; KVIK

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: integrált marketing, közösségi média, marketingkommunikáció, reklám, ruházati webáruházak
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Már. 19. 19:15
Utolsó módosítás: 2023. Már. 19. 19:15

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet