Az OTP Bank márkaismertségének elemzése

Ferencz Sándor Zsolt (2022) Az OTP Bank márkaismertségének elemzése. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Projektmunka_Ferencz Sándor Zsolt_KVIK_FD2NKC_Végleges.pdf] PDF
Projektmunka_Ferencz Sándor Zsolt_KVIK_FD2NKC_Végleges.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Projektmunkám során először bemutattam a téma személyes aktualitását, majd pedig a marketingmix elemeit. Először kitértem a 4P elemeire, ezt követően pedig bemutattam a 7P-vel kiegészült marketingmixet.  Ezt követően áttértem a márkamenedzsment, valamint a pénzintézeti marketingre, ahol bemutattam a fogyasztó és a márka közti kapcsolatot, és a pénzintézeti marketing sajátosságait.   A projektfeladatomon tovább haladva az Aaker-féle modell, valamint a Kapferer prizmát mutattam be, melyet a kutatási kérdéseim megválaszolására és hipotézisem vizsgálata gyanánt a bázisvállalatom vizsgálatánál alkalmaztam. A két modell lépésein végig haladva bemutattam részleteiben a két modellt. Ezt követően a fejezet zárásaként a választott bázisvállalatomra tértem át, hogy részleteiben is be tudjam mutatni azt. Szó esett a digitális fejlődéséről is, valamint a több, mint 70 éves történetéről is.   Az OTP Bank számos országban piacvezető, és több millió ügyféllel rendelkezik a bankcsoport egészét tekintve. Számos területen hajt végre szervezeti átalakításokat az ügyfélélélmény és a hatékony piaci reaglás miatt, viszont igyekszik ezzel egyedibbé tenni szolgáltatásait a többi versenytárssal szembe. A bázisvállaaltomról áttérve a  primer kutatásomat felhasználva a két modellen lépésről lépésre haladva végig mentem a bázisvállalatomon, majd a végén összefoglaltam a kapott eredményeket.   Projektfeladatom zárásaként pedig javaslatokat tettem miképpen lehetne javítani az OTP Bank márkaismertségét és márkamegítélését, valamint fejlesztési és egyéb átalakítási javaslatokat is belefűztem a kutatásomból kijött eredmények alapján. Igyekeztem rávilágítani arra, hogy a problémák kiküszöbölésével még inkább képes megtartani piacvezető szerepét a Bank amellett, hogy magas márka imázzsal is fog rendelkezni az ismertségen túl.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: 7P modell, márka, márkahűség, márkanév, pénzintézet(ek)
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Már. 19. 19:02
Utolsó módosítás: 2023. Már. 19. 19:02

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet