Influencers and their impacts on Gen Z decision making process for produce purchasing

Dang Dieu Huong (2023) Influencers and their impacts on Gen Z decision making process for produce purchasing. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Dang Dieu Huong Dissertation.pdf] PDF
Dang Dieu Huong Dissertation.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (3MB)
[thumbnail of Szakdolgozat értékelő lap_Dang Dieu Huong_2022.pdf] PDF
Szakdolgozat értékelő lap_Dang Dieu Huong_2022.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (139kB)
[thumbnail of Dang Dieu Huong_Szakdolgozat értékelő lap angol BELSŐ_új.pdf] PDF
Dang Dieu Huong_Szakdolgozat értékelő lap angol BELSŐ_új.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (158kB)

Absztrakt (kivonat)

This research paper makes inquiries about the impression of influencers and content creators on social media platforms towards their devoted audiences. Since the pandemic was and still, prolonging affecting our quotidian life, people have been thinking of new and creative ways of entertaining themselves with a view to abstain the negative thoughts and emotions while staying home. Additionally, one of the foremost methods for abiding positive vitality within the lock-down is online purchasing. As a “victim” of online shopping myself, I realized that this could be a promising and booming factor for companies to avail influencers of introducing their products and boosts sales for thy items. For this reason, the paper research tends to solve controversial ideas and questions. Whether using influencers really a standard proposal for drawing audiences’ attention toward the advertised products Or, will it simply make social media users displeased with too much advertising In order to find the solution for these arguable and differing opinions, regarding companies using social media trendsetters, I ought to operate a research project and interviews in order to have a more profound perception mostly on the buyers’ behalf. In the wake of learning deeply about customers’ insights, from that data, I could set up a more productive process in advertising.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
dr. Papp Vanda
Belső
egyetemi docens; Kereskedelem Tanszék; KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: decision making, influencers, marketing, online marketing, Social media
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Már. 19. 18:52
Utolsó módosítás: 2023. Ápr. 22. 09:01

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet