Pethe Bernadett (2023) A fenntartható vendéglátás és a zöldmarketing. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
A fenntartható vendéglátás és a zöldmarketing.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
Szakdolgozat értékelő lap BELSŐ új_1 Pethe Bernadett.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (416kB) |
|
PDF
Szakdolgozat értékelő lap KÜLSŐpethe.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (251kB) |
Absztrakt (kivonat)
ABSZTRAKT Ebben a kutatásban a fenntartható vendéglátást több szempontból vizsgálom. Az irodalmi áttekintés először a fenntarthatóság általános fogalmát elemzi, bemutatva a legfőbb mérőszámokat és alapelveket. Majd ez a téma szűkül a vendéglátás fenntarthatóságára és a szabályozó környezetre. A fenntarthatóság és a fenntartható vendéglátás alapvető fogalmainak tanulmányozását követően a zöldmarketing definíciójára, fejlődésére, marketingstratégiájára és a zöldmarketing-mix elemeire helyezem a hangsúlyt. A zöldmarketing áttekintését a fenntartható vendéglátás marketingszempontjainak elemzése követi, amit egy kérdőív és egy mélyinterjú egészít ki. A kérdőív kiértékelésekor korrelációs számításokkal vizsgáltam az egyes kérdésekre kapott válaszok közötti összefüggést, átlagszámítással határoztam meg a középértékeket és százalékos megoszlásokat elemeztem a fogyasztói magatartás megértése érdekében. Ezen módszerekkel meghatározásra került a fenntartható vendéglátás célcsoportja, a fenntarthatóság fontossági szempontjainak és a megadott jellemzőknek (nem, kor, jövedelem) az összefüggései és a válaszadók fenntarthatósággal kapcsolatos ismeretei. Szemléltetésre többféle diagramot (kör, vonal, oszlop) és táblázatokat készítettem. Az interjúalanyom Kiss-Szabó Eszter, a Felelős Gasztrohős Alapítvány kommunikációs vezetője volt. A segítségével feltártam az alapítvány és a fenntartható vendéglátóhelyek marketingstratégiáját. Beszéltem vele a Gasztrohős és a fenntartható éttermek célközönségéről, alkalmazott marketingstratégiákról és trendekről. A kutatás elvégzésével választ kaptam fenntarthatóság célközönségével kapcsolatos kérdéseimre, a közösségi média használatra és a vendéglátóhelyek, illetve a Felelős Gasztrohős Alapítvány marketingkommunikációs stratégiájára.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Kereskedelem Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | fenntartható, interjú, marketing, vendéglátás, Zöldmarketing |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Már. 19. 18:25 |
Utolsó módosítás: | 2023. Már. 19. 18:25 |
Actions (login required)
Tétel nézet |