A fenntartható vendéglátás és a zöldmarketing

Pethe Bernadett (2023) A fenntartható vendéglátás és a zöldmarketing. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of A fenntartható vendéglátás és a zöldmarketing.pdf] PDF
A fenntartható vendéglátás és a zöldmarketing.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Szakdolgozat értékelő lap BELSŐ új_1 Pethe Bernadett.pdf] PDF
Szakdolgozat értékelő lap BELSŐ új_1 Pethe Bernadett.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (416kB)
[thumbnail of Szakdolgozat értékelő lap KÜLSŐpethe.pdf] PDF
Szakdolgozat értékelő lap KÜLSŐpethe.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (251kB)

Absztrakt (kivonat)

ABSZTRAKT Ebben a kutatásban a fenntartható vendéglátást több szempontból vizsgálom. Az irodalmi áttekintés először a fenntarthatóság általános fogalmát elemzi, bemutatva a legfőbb mérőszámokat és alapelveket. Majd ez a téma szűkül a vendéglátás fenntarthatóságára és a szabályozó környezetre. A fenntarthatóság és a fenntartható vendéglátás alapvető fogalmainak tanulmányozását követően a zöldmarketing definíciójára, fejlődésére, marketingstratégiájára és a zöldmarketing-mix elemeire helyezem a hangsúlyt. A zöldmarketing áttekintését a fenntartható vendéglátás marketingszempontjainak elemzése követi, amit egy kérdőív és egy mélyinterjú egészít ki. A kérdőív kiértékelésekor korrelációs számításokkal vizsgáltam az egyes kérdésekre kapott válaszok közötti összefüggést, átlagszámítással határoztam meg a középértékeket és százalékos megoszlásokat elemeztem a fogyasztói magatartás megértése érdekében. Ezen módszerekkel meghatározásra került a fenntartható vendéglátás célcsoportja, a fenntarthatóság fontossági szempontjainak és a megadott jellemzőknek (nem, kor, jövedelem) az összefüggései és a válaszadók fenntarthatósággal kapcsolatos ismeretei. Szemléltetésre többféle diagramot (kör, vonal, oszlop) és táblázatokat készítettem. Az interjúalanyom Kiss-Szabó Eszter, a Felelős Gasztrohős Alapítvány kommunikációs vezetője volt. A segítségével feltártam az alapítvány és a fenntartható vendéglátóhelyek marketingstratégiáját. Beszéltem vele a Gasztrohős és a fenntartható éttermek célközönségéről, alkalmazott marketingstratégiákról és trendekről. A kutatás elvégzésével választ kaptam fenntarthatóság célközönségével kapcsolatos kérdéseimre, a közösségi média használatra és a vendéglátóhelyek, illetve a Felelős Gasztrohős Alapítvány marketingkommunikációs stratégiájára.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: fenntartható, interjú, marketing, vendéglátás, Zöldmarketing
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Már. 19. 18:25
Utolsó módosítás: 2023. Már. 19. 18:25

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet