A házi kedvencekkel rendelkező fogyasztók/vendégek/turisták viselkedési attitűdjeinek vizsgálata a turizmusban

Nagy Laura (2023) A házi kedvencekkel rendelkező fogyasztók/vendégek/turisták viselkedési attitűdjeinek vizsgálata a turizmusban. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Nagy Laura szakdolgozat.pdf] PDF
Nagy Laura szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of Szakdolgozat értékelő lap_külső_BZ-2022.pdf] PDF
Szakdolgozat értékelő lap_külső_BZ-2022.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (341kB)
[thumbnail of Szakdolgozat értékelő lap_belső bíráló_2022_TZs.pdf] PDF
Szakdolgozat értékelő lap_belső bíráló_2022_TZs.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (191kB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozatom legfőbb alapját képezi a kutya beillesztése a turizmusba és a velük utazó turisták viselkedési attitűdjeinek vizsgálata, amit több szempont alapján járok körül. Írásom célja, hogy bemutassa a kutya származását, a faj háziasítását, az ember és kutya kapcsolatát, illetve népszerűsítse ezt az új vonalat a turizmuson belül. A vizsgálat során a kutyával közös utazási hajlandóságokra, annak lehetőségeire és korlátaira voltam elsődlegesen kíváncsi, vagyis arra, hogy az utazáson résztvevő kutya megfelelő szocializáltsággal és fegyelemmel rendelkezik-e, hiszen ez a kutyás turizmus alapját képezi. Ennek érdekében vizsgáltam, hogy a kitöltők mennyire tartják fontosnak az állat szocializálását. Továbbá azt is figyelmebe vettem, hogy milyen szinten vannak hatással az utazókra a kutyákkal járó költségek, befolyásoló tényezőnek számít-e az előzékenység betartása a turistákkal szemben, illetve tartanak -e a gazdák attól, hogy a turizmus más résztvevői milyen módon állnak kutyáikhoz. Írásomban arról is lehet olvasni, hogy a kitöltőim vajon mennyire elégedettek az állatbarát szállásokkal. Olyan szempontokat is igyekeztem vizsgálni, melyek a lakóhelyük környezetéről is elárulnak valamennyi információt. A kérdések között szerepet kapott a lakókörnyezetre vonatkozó kutyabarát helyek mennyisége, azok megfelelése a kutyabarát védjegy szempontjából. Végezetül pedig fényt derítettem arra, hogy hogyan oszlanak meg a külföldi turisták a kitöltők közvetlen környezetében a válaszadók személyes tapasztalatai alapján, illetve az is kiderül a dolgozatom során, hogy Magyarországon van-e jövője a kutyás turizmusnak, mint feltörekvő piaci ágazatnak.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Vendéglátás Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-vendéglátás

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: fogyasztói attitűd, háziasítás, kutyás turizmus, kutyával utazás, turizmus
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Már. 19. 18:25
Utolsó módosítás: 2023. Már. 19. 18:25

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet