Ulviczki Anett (2023) Examining the relation between the staff satisfaction and employee turnover in the Hungarian hotel industry. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
Dissertation- Ulviczki Anett.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
Ulviczki Anett_konzulens_Assessment Sheet_Bártfai Endre.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (158kB) |
|
PDF
Ulviczki Anett_opponens_Lehotzky Krisztián.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (301kB) |
Absztrakt (kivonat)
Staff turnover in the hotel industry is a huge problem which is mostly connected with employee’s satisfaction. The turnover rate in Hungary is terribly high. The worker’s performance is an important part and plays a significant role in guest satisfaction and profitability of the hotels. An uncontent worker can cause other problems with poor fulfilment and a negative attitude. The goal of this dissertation is to be aware of the reasons for employee loyalty and get ideas on how to improve staff satisfaction. On the other hand, it is also important to see clearly why professionals leave the sector and ideas to reduce the number of them. It is expected to get results and suggestions which are acceptable for both the employer and the employee.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Turizmus Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | employee loyalty, Employee satisfaction, hotel industry, staff motivation, staff turnover |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Már. 19. 18:25 |
Utolsó módosítás: | 2023. Már. 19. 18:25 |
Actions (login required)
Tétel nézet |