Az influenszer marketing hatása a fogyasztói magatartásra a divatcikkeket árusító kis-és nagykereskedelmekre fókuszálva

Tóth Boglárka Sára (2023) Az influenszer marketing hatása a fogyasztói magatartásra a divatcikkeket árusító kis-és nagykereskedelmekre fókuszálva. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Az influenszer marketing hatása a fogyasztói magatartásra a divatcikkeket árusító kis-és nagykereskedelmekre fókuszálva.pdf] PDF
Az influenszer marketing hatása a fogyasztói magatartásra a divatcikkeket árusító kis-és nagykereskedelmekre fókuszálva.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Tóth Boglárka Sára ÚJ Szakdolgozat értékelő lap BELSŐ2022 dec.pdf] PDF
Tóth Boglárka Sára ÚJ Szakdolgozat értékelő lap BELSŐ2022 dec.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (189kB)
[thumbnail of TóthBkülső.pdf] PDF
TóthBkülső.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (141kB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatom témája az influenszer marketing hatása a fogyasztói magatartásra nézve, a divatcikkeket árusító kis-és nagykereskedelmekre fókuszálva. Napjainkban bátran kijelenthető, hogy az online térben, illetve a közösségi média oldalakon való aktív jelenlét a magánszemélyeken túl, a vállalati szférában is nagy jelentőséggel bír. A közösségi platformok elterjedése párhuzamba állítható az influenszerek elterjedésével, akiknek célja az érzelmi kötődésen keresztüli befolyásolása az őt követők körében. A cégek marketing fogásai során előszeretettel építenek rájuk kampányokat, és bíznak abban, hogy segítségükkel előrébb jutnak, nagyobb bevételre tesznek szert. Kutatásom során arra kerestem a választ, hogy bírnak-e az influenszerek ilyen jellegű befolyásoló erővel, és ha igen, milyen mértékben képesek a fogyasztók vásárlói döntéseit befolyásolni. A primer kutatásom során, a kérdőívem a 18-55 év korosztályba tartozók töltötték ki, összesen 118 fő. A szekunder kutatásommal összevetve a kérdőívem során kapott válaszokat, fény derült arra, hogy mi az általános vélemény az influenszerek tevékenységéről és hogy nem biztos, hogy akkora befolyásoló erejük van, mint ahogyan azt a cégek marketingmenedzserei remélik.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: befolyásolás, fogyasztói magatartás, hirdetések, online marketing, vásárlói magatartás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Már. 19. 18:24
Utolsó módosítás: 2023. Már. 19. 18:24

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet