Nagy Dániel Oszkár (2023) The Branding efforts and Brand Image of Budapest and Prague: A Comparison. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
The Branding efforts and Brand Image of Budapest and Prague, A Comparison - done.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
Nagy_Dániel_Oszkár_2022 BSc Assessment Sheet.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (161kB) |
|
PDF
Nagy_Daniel_BA assessment sheet_Talabos_Istvan.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (40kB) |
Absztrakt (kivonat)
The aim of this thesis is to compare the branding efforts and the brand image of the two most popular city destinations of Central Europe, Budapest and Prague, and to point out any areas or factors in which Budapest needs to improve in order to refine its brand and brand image. I have used a combination of primary and secondary research to arrive to my conclusion at the end of the thesis. In this thesis I have concluded that Budapest needs to initiate an in-depth branding strategy in order to construct a truly feasible brand. The primary research consists of a questionnaire and observations, while the secondary research involves reviewing academic literature, websites, and journal articles.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Turizmus Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | brand image, branding, Budapest, city branding, Prague |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Már. 19. 18:23 |
Utolsó módosítás: | 2023. Már. 19. 18:23 |
Actions (login required)
Tétel nézet |