Rikker Dominika (2023) Olaszország és Róma imázsának összefüggései. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
Rikker Dominika Szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
|
PDF
Rikker Dominika konzulensi bírálata Sipos Erika.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (174kB) |
|
PDF
Rikker Dominkika_opponens_Szabó Mihály.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (148kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom témájaként külső imázsvizsgálatot választottam, mely során Olaszország és Róma ismertségének és sikereinek főbb tényezőit kerestem, azok okozati összefüggéseinek megismerésének tükrében. Egy magyar diák történelmi és művészeti tanulmányainak jelentős részében is sokat olvashat és hallhat a római kultúráról. Az ezerarcú Rómában ma is élnek és láthatók az ókor pompái, fejedelmi paloták, valamint művészeti irányzatokat őrző, egyedi építészeti és festészeti remekművek. Ezeknek a kulturális csodáknak évezredeken át méltó őrzője maradt az „örök város”. Itt található a katolikus egyház székhelye a Vatikánállam, mely római megalakulásával különleges arculatot kölcsönöz az olasz fővárosnak. Itália nemcsak az emberiség szellemi, vallási, kulturális és tudományos értékeinek átörökítője, hanem a pozitív életszemlélet, az elfogadás, a szenvedély, a temperamentum, a heves érzelmek, a vidámság, a divat, a konyhaművészet, a sport, a zene és még sorolhatnánk mi mindennek a közvetítője, illetve meghatározója. Az Eurostat adatai alapján Olaszország turizmusa kiemelkedő Európában, a második leglátogatottabb turisztikai célpont Spanyolország után, a városok közül pedig Róma az előkelő harmadik helyen áll. A felsoroltak mellett, az ország kedvező földrajzi adottságai miatt is igen kedvelt turisztikai úti cél, mely az év bármely időszakában látogatható. Dolgozatomban azt vizsgáltam, hogy milyen tényezők járulnak hozzá Róma és Itália sikeres turizmusához, imázsához, vagyis milyen tényezőknek köszönhető ez. Milyennek látják a potenciális fiatal magyar turisták Olaszországot, mi jut eszükbe róluk, ha rágondolnak, mi motiválja őket abban, hogy felkeressék, és mennyire elégedettek a turisztikai szolgáltatásokkal.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Turizmus Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | imázs, márkázás, Olaszország, Róma, turizmus |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Már. 19. 18:23 |
Utolsó módosítás: | 2023. Már. 19. 18:23 |
Actions (login required)
Tétel nézet |