Ürményi Linda (2023) A fast fashion termékek fogyasztói és vásárlói magatartása a Zara példáján. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
Szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
Szakdolgozat értékelő lap BELSŐ_Ürményi_Linda_KA.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (196kB) |
|
PDF
Szakdolgozat értékelő lap KÜLSŐ új_Ürményi Linda_MI.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (145kB) |
Absztrakt (kivonat)
Disszertációm elkészítése abból a célból jött létre, hogy részletesebben megismerjem a fogyasztói és vásárlói magatartást a textiliparban. Azért tartom fontosnak ezt a témát, mert az öltözködés már régóta meghatározta az emberek státuszát, pozícióját. Témaválasztásom a világ egyik legnagyobb és legsikeresebb fast fashion ruházati vállalatára, az Inditex Group-ra esett, s ezen belül is a Zara márkára. Célom ezzel a kutatással az, hogy tanulmányozzam a Zara sikerességét, valamint, hogy nagyobb belátást nyerjek a Zara vásárlói magatartásába, s hogy megismerjem a fogyasztók szokásait, valamint az őket befolyásoló tényezőket, illetve a különböző értékesítési csatornákon való vásárlási szokásokat.A fogyasztók manapság folyamatosan ki vannak téve a márkák és a termékek hatásainak. Ezért a nagy verseny és a lojalitás elérésének nehézségei miatt nem elég a fogyasztókat hagyományos marketinggel elérni. Ahhoz, hogy megragadjuk a figyelmüket, olyan vásárlói élményt kell nyújtani, ami a vásárlásra és márkahűségre ösztönzi őket. Az e-kereskedelem egyre fontosabbá válik, ezért ez a tanulmány azt is elemzi, hogy milyen hatással van a fogyasztókra ez az újszerű értékesítési csatorna a Zara-n keresztül.Elsőként a szakdolgozatom elméleti hátterében a fogyasztói és vásárlói magatartást mutatom be, ahol az alapfogalmakat definiálom szakemberek nézőpontjával kiegészítve. Ezután részletesen kifejtem a fogyasztás kategóriáit, valamint a vásárlás folyamatát, típusait és a vásárló attitűdöt is. Ezt követően bemutatom az in-store vásárlási környezetet, valamint a bolti atmoszféra jellemzőit, majd rátérek a divat történetére, s annak változásaira a 19.századtól egészen napjainkig. Következő fejezetben a fast fashion kialakulását részletezem, valamint a slow fashion jellemzőit a textiliparban. Ezt követően a használtruha piacot is megemlítem, ami napjainkban igen nagy teret hódít meg. A következőkben az Inditex vállalatot prezentálom, ahol számadatok segítségével bemutatom az árbevétel alakulását a cégcsoport üzletein belül, ahol a hangsúlyt a Zara-ra helyeztem. Ezt követően rátérek a Zara siker történetére, elemzem a cég értékesítési csatornáit, valamint a konkurenciát is.A továbbiakban áttérek a primer kutatásomra, ahol a kérdőívem felmérésének célját, kérdéseit, valamint eredményeit részletezem. A kérdőívet közzétettem barátaim körében, valamint olyan social média felületen, ahol a válaszadók nagy része a valós célcsoportomból származik. Végezetül összegzem a kutatásom fő eredményeit, amelyek kifejezettem az általam kiválasztott témakörre fókuszálnak. Ezután javaslatot teszek a témában, majd összegzem a szakdolgozatom.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Kereskedelem Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | divat, fogyasztás, vásárlás, viselkedés, weboldal |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Már. 19. 18:23 |
Utolsó módosítás: | 2023. Már. 19. 18:23 |
Actions (login required)
Tétel nézet |