A fast fashion termékek fogyasztói és vásárlói magatartása a Zara példáján

Ürményi Linda (2023) A fast fashion termékek fogyasztói és vásárlói magatartása a Zara példáján. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat.pdf] PDF
Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Szakdolgozat értékelő lap BELSŐ_Ürményi_Linda_KA.pdf] PDF
Szakdolgozat értékelő lap BELSŐ_Ürményi_Linda_KA.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (196kB)
[thumbnail of Szakdolgozat értékelő lap KÜLSŐ új_Ürményi Linda_MI.pdf] PDF
Szakdolgozat értékelő lap KÜLSŐ új_Ürményi Linda_MI.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (145kB)

Absztrakt (kivonat)

Disszertációm elkészítése abból a célból jött létre, hogy részletesebben megismerjem a fogyasztói és vásárlói magatartást a textiliparban. Azért tartom fontosnak ezt a témát, mert az öltözködés már régóta meghatározta az emberek státuszát, pozícióját. Témaválasztásom a világ egyik legnagyobb és legsikeresebb fast fashion ruházati vállalatára, az Inditex Group-ra esett, s ezen belül is a Zara márkára. Célom ezzel a kutatással az, hogy tanulmányozzam a Zara sikerességét, valamint, hogy nagyobb belátást nyerjek a Zara vásárlói magatartásába, s hogy megismerjem a fogyasztók szokásait, valamint az őket befolyásoló tényezőket, illetve a különböző értékesítési csatornákon való vásárlási szokásokat.A fogyasztók manapság folyamatosan ki vannak téve a márkák és a termékek hatásainak. Ezért a nagy verseny és a lojalitás elérésének nehézségei miatt nem elég a fogyasztókat hagyományos marketinggel elérni. Ahhoz, hogy megragadjuk a figyelmüket, olyan vásárlói élményt kell nyújtani, ami a vásárlásra és márkahűségre ösztönzi őket. Az e-kereskedelem egyre fontosabbá válik, ezért ez a tanulmány azt is elemzi, hogy milyen hatással van a fogyasztókra ez az újszerű értékesítési csatorna a Zara-n keresztül.Elsőként a szakdolgozatom elméleti hátterében a fogyasztói és vásárlói magatartást mutatom be, ahol az alapfogalmakat definiálom szakemberek nézőpontjával kiegészítve. Ezután részletesen kifejtem a fogyasztás kategóriáit, valamint a vásárlás folyamatát, típusait és a vásárló attitűdöt is. Ezt követően bemutatom az in-store vásárlási környezetet, valamint a bolti atmoszféra jellemzőit, majd rátérek a divat történetére, s annak változásaira a 19.századtól egészen napjainkig. Következő fejezetben a fast fashion kialakulását részletezem, valamint a slow fashion jellemzőit a textiliparban. Ezt követően a használtruha piacot is megemlítem, ami napjainkban igen nagy teret hódít meg. A következőkben az Inditex vállalatot prezentálom, ahol számadatok segítségével bemutatom az árbevétel alakulását a cégcsoport üzletein belül, ahol a hangsúlyt a Zara-ra helyeztem. Ezt követően rátérek a Zara siker történetére, elemzem a cég értékesítési csatornáit, valamint a konkurenciát is.A továbbiakban áttérek a primer kutatásomra, ahol a kérdőívem felmérésének célját, kérdéseit, valamint eredményeit részletezem. A kérdőívet közzétettem barátaim körében, valamint olyan social média felületen, ahol a válaszadók nagy része a valós célcsoportomból származik. Végezetül összegzem a kutatásom fő eredményeit, amelyek kifejezettem az általam kiválasztott témakörre fókuszálnak. Ezután javaslatot teszek a témában, majd összegzem a szakdolgozatom.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: divat, fogyasztás, vásárlás, viselkedés, weboldal
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Már. 19. 18:23
Utolsó módosítás: 2023. Már. 19. 18:23

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet