A Suzuki piaci térnyerése a magyar autópiacon, avagy hogyan pozícionáljuk a termékünket a siker elérése érdekében.

Szabó Róbert László (2023) A Suzuki piaci térnyerése a magyar autópiacon, avagy hogyan pozícionáljuk a termékünket a siker elérése érdekében. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Szabó Róbert László I315TA_Szakdolgozat.pdf] PDF
Szabó Róbert László I315TA_Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Biralat_Szabo_Robert_BA.pdf] PDF
Biralat_Szabo_Robert_BA.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (406kB)
[thumbnail of Szakdolgozat értékelő lap BELSŐ új_Szabó Róbert László.pdf] PDF
Szakdolgozat értékelő lap BELSŐ új_Szabó Róbert László.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (272kB)

Absztrakt (kivonat)

Az automobil, mint közlekedési eszköz hatalmas és rendkívül innovatív találmánynak bizonyult a XIX. század kezdetén. Mára már egyértelmű ezen találmány jelentléte, szinte teljesen életünk részévé vált. A történelem során voltak sikeresebb gyártók, és magasan kiemelkedő példányszámban eladott, mára már kultusszá avanzsálódott modellek, legyen az akár a Volkswagen Bogár, a Fiat 500, a Mini, a Volkswagen Golf, vagy esetleg még a Toyota Corolla is. Mindezek által bebizonyosodott az a tény, hogy valójában mennyire is fontos, sőt kulcsfontosságú tényező a pozícionálás a siker érdekében. A mai kiforrott piacon már a trendek alakulása, a minőség ítélet és a kommunikáció jelentős szerepet töltenek be. Témaválasztásom kapcsán a Suzukit vizsgáltam, mint autóipari céget és az általuk elért hazai sikereket. Szakdolgozatom során a pozícionálásból eredő siker tényezőit is vizsgáltam, illetve, hogy milyen hatással vannak erre a piaci trendek változásai, a márkáról, vagy adott modellről formált minőség ítélet, vagy a kommunikáció szerepe. Az autózás a manapság is az egyik legjobban fejlődő, innovatív iparágak közé tartozik. Ez az eszköz közlekedési szempontból a mai napig biztosítja számtalan ember eljutását A-pontból B-pontba. Olyan széleskörű iparág fejlődött ki, hogy az átlag felhasználástól egészen a szenvedélyes, élvezetes versenypályán való versenyzésig mindenki megtalálja benne a magának való autót. Viszont, ahogy az a történelem során is megmutatkozott, a gyártók közül az nyer igazán az adott piacokon, aki valójában a népnek gyárt autót. Ugyanis gondoljuk bele, társadalmi szempontból kik alkotják a lakosság legnagyobb részét, hát a dolgozó nép. Ők mindig is a legkedvezőbb konstrukciót fogják keresni, a fenntarthatóság – ár-érték arány, fogyasztás, alkatrész árak, szerviz szempontjai mentén. Aki ezt a lehető legmagasabb szinten ki tudja szolgálni, annak a ’termékét’, adott modelljét fogják úgy venni, mint a cukrot. Hiába olcsóbb egy ilyen gazdaságos ’kisautó’ ára, mint más márkák prémium, vagy sport modelljei, mégis az eladott darabszámokkal kompenzálni tudják ezt a bevétel szempontjából. Ebből a szempontból látszik is, mennyire fontosnak számítanak a fogyasztói igények, és azok pontos felmérése. Mindezen tényezők, mint a trendek alakulása, a minőség ítélet és a kommunikáció befolyásoló tényezők befolyásolják a piac mozgását, irányzatát, jövőjét. Aki nem tud ehhez megfelelően alkalmazkodni, vagy nem ismeri fel időben a helyzetet, esetleges változást, az lemarad és a piacban rejlő potenciális profittól is elesik.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dobó Róbert
Belső
egyetemi tanársegéd; Közgazdasági és Üzleti Tudományok Tanszék; KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: autóipar, ár-érték arány, magyar autópiac, Suzuki, versenyelőny(ök)
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Már. 19. 18:23
Utolsó módosítás: 2023. Már. 19. 18:23

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet