Szabó Róbert László (2023) A Suzuki piaci térnyerése a magyar autópiacon, avagy hogyan pozícionáljuk a termékünket a siker elérése érdekében. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
Szabó Róbert László I315TA_Szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
Biralat_Szabo_Robert_BA.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (406kB) |
|
PDF
Szakdolgozat értékelő lap BELSŐ új_Szabó Róbert László.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (272kB) |
Absztrakt (kivonat)
Az automobil, mint közlekedési eszköz hatalmas és rendkívül innovatív találmánynak bizonyult a XIX. század kezdetén. Mára már egyértelmű ezen találmány jelentléte, szinte teljesen életünk részévé vált. A történelem során voltak sikeresebb gyártók, és magasan kiemelkedő példányszámban eladott, mára már kultusszá avanzsálódott modellek, legyen az akár a Volkswagen Bogár, a Fiat 500, a Mini, a Volkswagen Golf, vagy esetleg még a Toyota Corolla is. Mindezek által bebizonyosodott az a tény, hogy valójában mennyire is fontos, sőt kulcsfontosságú tényező a pozícionálás a siker érdekében. A mai kiforrott piacon már a trendek alakulása, a minőség ítélet és a kommunikáció jelentős szerepet töltenek be. Témaválasztásom kapcsán a Suzukit vizsgáltam, mint autóipari céget és az általuk elért hazai sikereket. Szakdolgozatom során a pozícionálásból eredő siker tényezőit is vizsgáltam, illetve, hogy milyen hatással vannak erre a piaci trendek változásai, a márkáról, vagy adott modellről formált minőség ítélet, vagy a kommunikáció szerepe. Az autózás a manapság is az egyik legjobban fejlődő, innovatív iparágak közé tartozik. Ez az eszköz közlekedési szempontból a mai napig biztosítja számtalan ember eljutását A-pontból B-pontba. Olyan széleskörű iparág fejlődött ki, hogy az átlag felhasználástól egészen a szenvedélyes, élvezetes versenypályán való versenyzésig mindenki megtalálja benne a magának való autót. Viszont, ahogy az a történelem során is megmutatkozott, a gyártók közül az nyer igazán az adott piacokon, aki valójában a népnek gyárt autót. Ugyanis gondoljuk bele, társadalmi szempontból kik alkotják a lakosság legnagyobb részét, hát a dolgozó nép. Ők mindig is a legkedvezőbb konstrukciót fogják keresni, a fenntarthatóság – ár-érték arány, fogyasztás, alkatrész árak, szerviz szempontjai mentén. Aki ezt a lehető legmagasabb szinten ki tudja szolgálni, annak a ’termékét’, adott modelljét fogják úgy venni, mint a cukrot. Hiába olcsóbb egy ilyen gazdaságos ’kisautó’ ára, mint más márkák prémium, vagy sport modelljei, mégis az eladott darabszámokkal kompenzálni tudják ezt a bevétel szempontjából. Ebből a szempontból látszik is, mennyire fontosnak számítanak a fogyasztói igények, és azok pontos felmérése. Mindezen tényezők, mint a trendek alakulása, a minőség ítélet és a kommunikáció befolyásoló tényezők befolyásolják a piac mozgását, irányzatát, jövőjét. Aki nem tud ehhez megfelelően alkalmazkodni, vagy nem ismeri fel időben a helyzetet, esetleges változást, az lemarad és a piacban rejlő potenciális profittól is elesik.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Kereskedelem Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | autóipar, ár-érték arány, magyar autópiac, Suzuki, versenyelőny(ök) |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Már. 19. 18:23 |
Utolsó módosítás: | 2023. Már. 19. 18:23 |
Actions (login required)
Tétel nézet |