An exploratory study of intercultural communication of global companies

Nagy Dorina (2023) An exploratory study of intercultural communication of global companies. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of An exploratory study of intercultural communication  of global companies.pdf] PDF
An exploratory study of intercultural communication of global companies.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Nagy Dorina assessment_KBSZ_2022.pdf] PDF
Nagy Dorina assessment_KBSZ_2022.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (156kB)
[thumbnail of Szakdolgozat értékelő lap angol BELSŐ_új_Nagy_Dorina.pdf] PDF
Szakdolgozat értékelő lap angol BELSŐ_új_Nagy_Dorina.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (149kB)

Absztrakt (kivonat)

The purpose of this study is to investigate how different cultures have varying expectations when it gets to marketing activities and advertising. It is essential for a company to take into consideration the culture of the market in which they would like to achieve success when they are actively seeking growth and expansion of their operations. Discovering the most pressing challenges facing intercultural communication is the primary objective of this study. When entering a new market, businesses that do not take into account the cultural differences may produce offensive advertisements or engage in miscommunication, either of which can result in scandals or even the market failure. The study will be organized as follows: first, a review of the relevant literature will be presented and analysed; second, primary research will be carried out in the form of interviews with marketing professionals working for multicultural organizations; and third, conclusions, suggestions, and recommendations will be offered.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: communication, corporate culture, globalization, intercultural communication, marketing
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Már. 19. 18:23
Utolsó módosítás: 2023. Már. 19. 18:23

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet