A közösségi média, mint turisztikai marketing eszköz használata a belföldi utazások népszerűsítésére a fogyasztók új generációja, azaz a digitális bennszülöttek körében

Túri Emese (2023) A közösségi média, mint turisztikai marketing eszköz használata a belföldi utazások népszerűsítésére a fogyasztók új generációja, azaz a digitális bennszülöttek körében. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_2022_Túri Emese.pdf] PDF
Szakdolgozat_2022_Túri Emese.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of turiemese_opponens_kalmanistvan.pdf] PDF
turiemese_opponens_kalmanistvan.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (1MB)
[thumbnail of Szalók Csilla_ Bsc magyar Túri Emese.pdf] PDF
Szalók Csilla_ Bsc magyar Túri Emese.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (250kB)

Absztrakt (kivonat)

Hazánk turizmusa az ország elhelyezkedése, valamint turisztikai adottságainak köszönhetően az utóbbi tíz éveben dinamikusan fejlődő teljesítménnyel rendelkezett. Az egyre növekvő nemzetközi turistaforgalomnak köszönhetően Magyarország felkerült a kiemelkedő európai turisztikai desztinációk listájára. Azonban a döntően külföldi keresletre építő turisztikai kínálattal rendelkező közép-európai ország a COVID-19 válság hatására nem várt bevételkiesést realizált, melynek következményeit a mai napig viseli. Ebben a válsághelyzetben a turisztikai szakma egy teljesen új stratégia szemléletmód kialakításán dolgozik, melynek egyik kulcskérdése a belföldi turizmus fellendítésének kidolgozása. A közösségi média felületek megjelenésük óta erőteljes hatással vannak mind a társadalomra, mind pedig a gazdaságra. A platformokon a közösségi médiát használó társadalmi réteg minden egyes tagja elérhető, így turisztikai marketing szempontból is elengedhetetlen ezen felületek tudatos használata a kereslet és kínálat összekötése érdekében. Az általam vizsgált - jelenleg is a fogyasztói piacra belépő - társadalmi réteg, a Z generáció, azaz az első digitális nemzedék életében kiemelten fontos szerephez jut a közösségi média: az online tér második valóságként jelenik meg a mindennapjaikban. Tanulmányom során a belföldi turizmus felélénkítésére kerestem a választ a közösségi médiában rejlő kiaknázatlan lehetőségekre építve, melyet a Z generáció szemszögéből vizsgálok. Kutatásom célja, hogy megismerjem a Z generáció elkötelezettségének mértékét a belföldi utazások felé, felmérjem a közösségi média használati szokásaikat és ezek összevetésével javaslatokat fogalmazhassak meg a magyar turisztikai szakma számára a belföldi turizmus fellendítésének érdekében. Ennek vizsgálatára online kérdőíves felmérést végeztem, amelyből összegyűjtött adatokat a megfelelő adatelőkészítés után statisztikai módszerekkel elemeztem. Primer kutatásom másik oldalról az Aktív- és Ökoturisztikai Fejlesztési Központ Kommunikációs Igazgatójával folytatott félig strukturált interjú. Az interjú során célom volt, hogy fényt derítsek a turisztikai szakmai jelenlegi stratégiáira a belföldi turizmus népszerűsítésének érdekében, valamint felmérjem a szakma közösségi média marketinghez való viszonyát, annak alkalmazását. Eredményeim alapján javaslatokat, stratégiai lépéseket fogalmazhatok meg hazai turisztikai szakma számára a belföldi utazások közösségi médiában történő népszerűsítésére egy teljesen új, az előző generációktól eltérő fogyasztói szokásokkal rendelkező társadalmi réteg szemszögéből.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Turizmus Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-vendéglátás

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: belföld, közösségi média, turizmus, utazás, Z generáció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Már. 19. 18:23
Utolsó módosítás: 2023. Már. 19. 18:23

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet