Muhi Áron Balázs (2023) Magyarország népszerűsítése a kínai turisztikai piacon a hazai kínálat tükrében. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
Szakdolgozat-Muhi Áron Balázs-végleges.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (920kB) |
|
PDF
Muhi Áron Balázs értékelés.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (240kB) |
|
PDF
MuhiÁronBalázs_opponens_CsabaLászló.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (151kB) |
Absztrakt (kivonat)
2019 sok tekintetben különleges év volt a turizmus számára, külföldön és belföldön is egyaránt, hazánk rekord évet zárt a külföldi vendégek számában. Kína térhódítása is ebben az évben érte el addigi csúcspontját; beutazó történetének legsikeresebb évét zárta. A kínai turisztikai piac hatalmas potenciálokat rejt magában, melyek kiaknázásába hazánk csak az elmúlt években kezdett bele, a két ország szakmai kapcsolatainak építésével. 10 legnépszerűbb desztinációjuk között csupán kettő nyugat-európai szerepel (Zhao & Liu, 2020). Az európai országok aktívan versengenek a kínai piac kegyeiért, amiben az elmúlt évek statisztikái szerint a közép- és kelet-európai országok – köztük Magyarország – egyre nagyobb növekedést produkálnak nyugat-európai versenytársaikhoz képest, kutatásom erre is keres magyarázatot. Dolgozatommal átfogó képet kívánok alkotni hazánk kialakult népszerűsítési törekvéseiről, lehetőségeiről. Első számú kutatási kérdésem arra keresi a választ, miszerint hogyan növekedhet Magyarország népszerűsége a kínai utazók számára, melyek további kérdéseket vetnek fel, úgy, mint hazánk jelenlegi turisztikai népszerűsége, népszerűsítési tevékenysége. Ezek megválaszolásához áttekintem a kutatás relevanciáját, a kínai turizmus történetét, jelenét, legfőbb jellemzőit és mozgatórugóit. Ezután a nemzetközi és hazai turisztikai szervek - úgy, mint a Turisztikai Világszervezet, Az Európai Utazási Tanács, a Magyar Turisztikai Ügynökség és a Kína-Közép-Kelet-Európai Turisztikai Koordinációs Központ Kínát érintő stratégiáinak vizsgálata következik, amelyek a marketinglehetőségek, gyakorlatok és trendek alapján átfogó képet adnak a jelenlegi helyzetről. Ezek után bemutatom kevert kutatásomat, mely primer és szekunder kvalitatív kutatás eredménye. Előbb említett szervek közül mélyinterjút készítek az Magyar Turisztikai Ügynökség Kínai piaci szakértőjével, aki ismerteti a szervezet brand- és imázsépítő, marketing és kommunikációs tevékenységét. A hazai beutaztató turizmus kínálati oldaláról utazási irodáktól szerzett információkat ismertetem. Dolgozatom lezárásaként az eredmények tükrében – amennyiben indokolt - javaslatot teszek a marketingstratégia fejlesztésére.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Turizmus Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | európai marketing, kína, Magyarország, marketing, turisztikai desztináció |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Már. 19. 18:23 |
Utolsó módosítás: | 2023. Már. 19. 18:23 |
Actions (login required)
Tétel nézet |