Az utazási irodák online marketing tevékenységének vizsgálata, nyitási lehetőségek a Z generáció felé

Riba Zsuzsanna (2023) Az utazási irodák online marketing tevékenységének vizsgálata, nyitási lehetőségek a Z generáció felé. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Riba Zsuzsanna_Szakdolgozat.pdf] PDF
Riba Zsuzsanna_Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (785kB)
[thumbnail of JDK_Szakdolgozat értékelő Bsc magyar_Riba Zsuzsanna.pdf] PDF
JDK_Szakdolgozat értékelő Bsc magyar_Riba Zsuzsanna.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (144kB)
[thumbnail of riba_zsuzsanna_opponens_mokusne_palfi_andrea.pdf] PDF
riba_zsuzsanna_opponens_mokusne_palfi_andrea.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (245kB)

Absztrakt (kivonat)

Az utazási irodák online marketing tevékenységének vizsgálata, nyitási lehetőségek a Z generáció felé ABSZTRAKT A Z generáció, vagy más néven digitális nomádok, egyre gyakrabban és nagyobb magabiztosággal szervezi meg magának utazását az online világ nyújtotta információk és lehetőségek segítségével. A generáció mindennapjainak részét képezi az okostelefon és a közösségi média, napi szinten több órát is eltöltenek ezek böngészésével. A kutatásom célja az volt, hogy megvizsgáljam a fiatalok közösségi média jelenlétét, ezzel következtetve arra, hogy mely platformokon és milyen eszközökkel tudnák az utazási irodák felkelteni a figyelmüket. Felmértem továbbá a Z generáció egyes online marketingről alkotott véleményét. A kutatásommal a következő állításokat akartam alátámasztani: A Z generáció eltekint a közösségi média oldalakon megjelenő utazási hirdetések felett. A hirdetés alapú marketing nem alkalmas a figyelmük felkeltésére. A TikTok egy újszerű online marketing eszköz lehet az utazási irodák számára a videós utazási tartalom megjelenítésére a fiatalok megnyerésére. Annak ellenére, hogy az influenszerek magas számú követőtáborral rendelkeznek a Z generációs nemzedékből, nincsenek hatással az utazási vásárlásra, az utazási döntés befolyásolására. A primer kutatásomhoz először egykérdőívet készítettem a Z generációt megcélozva, majd interjúval szakmai véleményt is kértem. A Z generációnak online, önállóan kitölthető kérdőívet állítottam össze míg a kérdőív eredményeire reflektálva szakmai véleményt szereztem néhány utazási irodától interjú segítségével. A kérdőív eredménye nem reprezentatív így általánosítani azok alapján nem lehet. A válaszadók 84,66%-a nem szereti, ha a közösségi média oldalakon reklámokat lát és csak 23,93%-a vásárolt már közösségi média oldalon megjelenő reklám alapján. Ez természetesen elég nagy százalék ahhoz, hogy ne lehessen eltekinteni az online reklámoktól, ha a Z generációról van szó, viszont figyelembe kell venni, hogy valamilyen más marketing kommunikációs eszközökkel jobban megnyerhető a generáció és azokkal esetleg spórolhat is a cég. A TikTok egy újszerű marketing eszköz, aminek rövid videói megfelelő kommunikációs eszközt biztosítanak a Z generáció felé. A kérdőív kitöltők több mint fele rendelkezik TikTok fiókkal és 43.56%-a gondolja úgy, hogy az alkalmazás megfelelő lenne az utazási irodák számára a motiváció felkeltésére. A kitöltők 30,06%-a nyilatkozott úgy, hogy szívesen követne utazással kapcsolatos tartalmakat a TikTokon. Az igaz, hogy a kérdőív alapján 38,04% követ influenszereket a közösségi média oldalakon, viszont csak 17,18% gondolja úgy, hogy számára fontos az általa követett influenszerek véleménye, márkaválasztása. Ezek alapján a számok alapján nem éri meg, az időt és a befektetést az influenszerekkel való közös munka. Ezt alátámasztották szervező irodák is, akik már dolgoztak együtt influenszerrel. A kutatás rálátást nyújt az utazási irodáknak a Z generáció online utazási szokásaira és a közösségi média használatára. A kutatás fényt derít arra is, hogy mely újszerű online marketing eszközök alkalmasak a fiatalok megnyerésére. Úgy gondolom, hogy egy saját applikáció fejlesztése és TikTok profil indítása eredményes lehet a Z generáció megszólítására, hiszen ők alkotják a közeljövő vásárlóit. Egy teljes körű, az ország teljes Z generációjára vonatkoztatható kutatás elvégzésével hitelesebb képet kapnék. A kutatást továbbá ki lehetne egészíteni több érdekes kutatási témával is, mint például a generáció részletesebb érzelmi reakcióját vizsgálva a különböző online marketing eszközökre, hogy egy pontosabb és részletesebb eredményt tudjak felvázolni. Részletesebb elemzést lehetne továbbá végezni az influenszerekről alkotott véleményekről, kiderítve, hogy melyek azok az aspektusok, amik miatt nem motiválják a követőiket a vásárlásra.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Turizmus Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-vendéglátás

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Juhász-Dóra Katalin
Belső
főiskolai docens; Vendéglátás Tanszék; KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: közösségi média, marketing, online marketing, utazási iroda, Z generáció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Már. 19. 18:22
Utolsó módosítás: 2023. Már. 19. 18:22

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet