Az ECOLAB és a magyarországi Institutional Divízió szervezeti kultúrája

Székely Ákos (2023) Az ECOLAB és a magyarországi Institutional Divízió szervezeti kultúrája. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Az ECOLAB és a magyarországi Institutional Divízió szervezeti kultúrája.pdf] PDF
Az ECOLAB és a magyarországi Institutional Divízió szervezeti kultúrája.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (868kB)
[thumbnail of Székely Ákos szakdolgozat bírálat.pdf] PDF
Székely Ákos szakdolgozat bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (60kB)
[thumbnail of BGE_Szakdolgozat értékelő lap KÜLSŐ Székely Ákos_LK.pdf] PDF
BGE_Szakdolgozat értékelő lap KÜLSŐ Székely Ákos_LK.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (310kB)

Absztrakt (kivonat)

A globalizálódó világgazdaság következtében a nemzetközi szinten működő nagyvállalatok olyannyira a mindennapok részévé váltak, hogy azok hiányát, enyhe túlzással élve elképzelni is nehéz. A nagy nemzetközi cégek, nevükhöz híven, több országban végeznek gazdasági tevékenységet, több egymástól jelentősen eltérő kulturális háttérrel rendelkező egyént foglalkoztatnak, akiknek cselekedeteinek harmonizációja elengedhetetlen egy vállalat szempontjából. Egy szervezet kultúrájára tényezők sora hat, melyeket mind figyelembe kell venni egy cég elemzése során. Az emberi tudatalattitól kezdve, melyet a társadalom alakít és formáz az egyén gyerekkorától, egészen egy divízió saját normáin át, mind hatással vannak egy szervezet kultúrájára, megerősíthetik, alakíthatják vagy akár teljesen meg is változtathatják azt. Az ECOLAB hasonlóan sok más, amerikai gyökerekkel rendelkező vállalathoz, a világ számos országában folytat tevékenységet, számos különböző háttérrel rendelkező alkalmazottat foglalkoztat. A kultúra ismerete számára segítséget nyújt az egyének, munkatársak cselekedeti mögött meghúzódó motiváció megértésében, így lehetőséget biztosít a közös cél elérésének előmozdításában.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Ecolab, globalizáció, hofstede, Magyarország, multinacionális vállalatok, szervezeti kultúra, szubkultúra
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Már. 19. 18:22
Utolsó módosítás: 2023. Már. 19. 18:22

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet