Kényszerbeteg diákok az iskolában

Velkei Diána (2023) Kényszerbeteg diákok az iskolában. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Velkei Diána - BINPMG - Kényszerbeteg diákok az iskolában.pdf] PDF
Velkei Diána - BINPMG - Kényszerbeteg diákok az iskolában.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (825kB)
[thumbnail of Velkei Diána bírálat Keszei Barbara.pdf] PDF
Velkei Diána bírálat Keszei Barbara.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (1MB)
[thumbnail of Szakdolgozat értékelő lap Velkei Diána.pdf] PDF
Szakdolgozat értékelő lap Velkei Diána.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (243kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom célja, hogy felhívja a figyelmet a kényszerbeteg (OCD-s) gyermekek helyzetére az iskolában annak érdekében, hogy mielőbb segítséget kaphassanak és elindulhassanak a gyógyulás útján. Felvetésem az volt, hogy ebben a tanárok is segíthetnek az iskolában. Kutatásom során azokra a kérdésekre kerestem a választ, hogy mit tehetnek a pedagógusok, hogy hamarabb felismerjék a betegséget, van-e egyáltalán szerepük ebben Miként befolyásolja a kényszerbetegség a diákok teljesítő képességét az iskolában és miként hat az OCD a szociális életükre. Kutatásom során strukturált interjúkat készítettem pedagógusokkal, iskolapszichológusokkal és pszichológusokkal, pszichiáterekkel. A válaszok szerint a betegség tünetei nem feltétlenül jelennek meg az iskolában, de vannak jelek melyekből következtetni lehet a betegségre. Ugyan az OCD-s gyermekek szorongási szintje jóval magasabb az átlagnál, kognitív képességeit a betegség ebből a szempontból nem befolyásolja. Súlyos esetekben a kényszer maga azonban okozhatja a tanulmányi eredmények romlását. Szintén súlyossági foktól függ, hogy az OCD-s gyermek mennyire visszahúzódó, kényszercselekedetei mennyire zavarják a társas kapcsolatok kialakításában és ápolásában[T1] . A kényszerbetegség prevalenciáját tekintve az emberiség 2-3%-a érintett a betegségben, ezért úgy gondolom, hogy nem elhanyagolható, hogy ezen betegséggel is foglalkozzanak az iskolában. Ennek okán ösztönözném a tanári, pedagógiai hivatásban dolgozókat, hogy a lehetőségeikhez mérten fejlesszék magukat mentálhigiéniás témakörben, hogy ők is segíthessék a betegség felismerését vagy az ezzel való küzdelmet egy diák életében. Továbbá, ha van rá lehetőség, éljenek az iskolapszichológus jelenlétével, küldjék el a gyermekeket egy-egy beszélgetésre, hívják meg az iskolapszichológusokat csoportos órákra, közös programokra még akkor is, ha látszólag senkivel kapcsolatban nem észlelnek problémát.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Pedagógia Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Üzleti szakoktató

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Keszei Barbara
Belső
főiskolai docens; Pedagógia Tanszék; KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: iskola, kényszerbetegség, mentálhigiénia, OCD, pedagógia, zavar(ok)
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Már. 19. 18:22
Utolsó módosítás: 2023. Már. 19. 18:22

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet