Fogyasztói Magatartás az Online Vásárlás Világában

Puhl Adrienn (2023) Fogyasztói Magatartás az Online Vásárlás Világában. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Puhl Adrienn.Q13DTN.szakdolgozat.pdf] PDF
Puhl Adrienn.Q13DTN.szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Szakdolgozat értékelő lap BELSŐ _Puhl Adrienn.pdf] PDF
Szakdolgozat értékelő lap BELSŐ _Puhl Adrienn.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (202kB)
[thumbnail of Puhl Adrienn KÜLSŐ új_1 (1).pdf] PDF
Puhl Adrienn KÜLSŐ új_1 (1).pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (196kB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozatom rövid ismertetése után az első fejezettel kezdtem el a tényleges munkát. A szakirodalmi áttekintés összesen három fejezeten keresztül került bemutatásra, hiszen véleményem szerint fontos tisztában lenni az alapdefiníciókkal, illetve azokkal a tényezőkkel, melyek befolyásolják a fogyasztói magatartást és a vásárlási élményt az emberek mindennapjaiban. Az első fejezetben ismertettem a fogyasztói magatartást, mint a vásárlás egyik alapfeltételét. A fogyasztói magatartás megismerésével tudunk terméket értékesíteni, így véleményem szerint nagyon fontos ismerni az alapokat ezen a területen. Ebben a fejezetben külön kitértem a fogyasztói magatartást befolyásoló tényezőkre, illetve bemutattam a saját véleményemet is az általános befolyásoló tényezők csoportosításán túl. A második fejezetben már egy a szakdolgozati témámhoz közelebb álló területet vizsgáltam, mely a vásárlási folyamat részletes, azonban mégis lényegre törő bemutatása volt. Elsősorban bemutattam az általános vásárlási folyamatokat, majd utána áttértem a digitalizációra, mely szintén egy fontos alappillére a szakdolgozatomnak. Mivel a digitalizáció az elmúlt években lett ennyire elterjedt, így próbáltam leginkább a kialakulásának az okát bemutatni. Majd ezután jött az értékesítési tölcsér bemutatása, mely egy vállalkozás életében mára már elengedhetetlen lett. A fejezetben külön kitérem a leginkább ismert értékesítési modellre, mely az AIDA modell volt, illetve egy általam igazán preferált lehetőséget is bemutattam a fejezet alatt. Próbáltam lehetőségeimhez mérten érdekesen és tanulságosan bemutatni az értékesítési tölcsér külön fajtáit, hiszen egyrészt véleményem szerint nem csak aktuális a téma, hanem érdekfeszítő is. Szerettem volna az általam meglátott tényezőket részletesen, de mégis lényegre törően kifejteni és a lehető legjobban szemléltetni. A következő fejezetben – mely már az utolsó szakirodalmi feldolgozást bemutató fejezet - már elmondhatom, hogy egyértelműen a fogyasztói magatartást vizsgáltam az online térben. Próbáltam a lehető legrészletesebben, azonban mégis érdekfeszítően bemutatni a témát. Ebből kifolyólag a stratégiaalkotásról, a folyamatáról és a célközönség megfelelő ismeretéről is beszéltem. Az online marketing véleményem szerint már egy sokkal nagyobb tömeghez eljutó tevékenység, így nagyon fontos a célközönség megfelelő ismerete, hiszen itt már célzottan lehet kommunikálni a potenciális vásárlókhoz. Foglalkoztam az adott fejezetben a hirdetésekkel, a közösségi média felületeivel és a weboldal jelentőségével is. Mára már elengedhetetlen ezeknek a platformoknak a használata online marketing szempontjából, így a lehető legnagyobb pontossággal mutattam be a fogyasztói igényeket ezen a területen. A személyes márka egyre nagyobb elterjedéséről is szót ejtettem a fejezetben és a különböző inbound marketing ötletekről is.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Kozák Tamás
Belső
egyetemi docens; Kereskedelem Tanszék; KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: digitalizáció, elektronikus vásárlás - online vásárlás, fogyasztói magatartás, fogyasztói szokások, vásárlási élmény, vásárlási szokások
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Már. 19. 18:21
Utolsó módosítás: 2023. Már. 19. 18:21

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet