The impact of Dove's marketing communication strategy in Hungary

Nagy Réka Petra (2023) The impact of Dove's marketing communication strategy in Hungary. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of thesis_nagyrekapetra.pdf] PDF
thesis_nagyrekapetra.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2027. December 09..

Download (852kB)
[thumbnail of titkosítási kérelem.pdf] PDF
titkosítási kérelem.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (570kB)
[thumbnail of NagyRekaDolgozatÉrtékelő WLeis.pdf] PDF
NagyRekaDolgozatÉrtékelő WLeis.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (134kB)
[thumbnail of Szakdolgozat_ertekeles_belso_Nagy_Reka.pdf] PDF
Szakdolgozat_ertekeles_belso_Nagy_Reka.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (312kB)

Absztrakt (kivonat)

The topic of my thesis is the marketing communication strategy of Dove in Hungary. My goal was to make a detailed research about it by which I get an insight of the impacts it makes on the target audience. I created a researc question by which I wanted to find answer if Dove’s success in the Hungarian market is due to its strong use of campaigns associated with social responsibility. Therefore I studied both the masterbrand campaigns and the promotion of the products, I chose the product category of shower gel for women and the customer perception related to them within the domestic market. In my research I sent a questionnaire to an unreperesentative group of people and made an interview with the brand manager of Dove. The majority of the questionnaire respondants were women and their average age was 24. When I finished the research, I came to a conclusion that it is rather the marketing communication of the product that generates sales and I proposed stronger communication about the brand values through a more efficient utilisation of communication channels, focusing on social media.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: advertising, branding, commerce, marketing communication, promotion
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Már. 19. 18:21
Utolsó módosítás: 2023. Már. 19. 18:21

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet