Nagy Réka Petra (2023) The impact of Dove's marketing communication strategy in Hungary. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
thesis_nagyrekapetra.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2027. December 09.. Download (852kB) |
|
PDF
titkosítási kérelem.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (570kB) |
|
PDF
NagyRekaDolgozatÉrtékelő WLeis.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (134kB) |
|
PDF
Szakdolgozat_ertekeles_belso_Nagy_Reka.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (312kB) |
Absztrakt (kivonat)
The topic of my thesis is the marketing communication strategy of Dove in Hungary. My goal was to make a detailed research about it by which I get an insight of the impacts it makes on the target audience. I created a researc question by which I wanted to find answer if Dove’s success in the Hungarian market is due to its strong use of campaigns associated with social responsibility. Therefore I studied both the masterbrand campaigns and the promotion of the products, I chose the product category of shower gel for women and the customer perception related to them within the domestic market. In my research I sent a questionnaire to an unreperesentative group of people and made an interview with the brand manager of Dove. The majority of the questionnaire respondants were women and their average age was 24. When I finished the research, I came to a conclusion that it is rather the marketing communication of the product that generates sales and I proposed stronger communication about the brand values through a more efficient utilisation of communication channels, focusing on social media.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Kereskedelem Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | advertising, branding, commerce, marketing communication, promotion |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Már. 19. 18:21 |
Utolsó módosítás: | 2023. Már. 19. 18:21 |
Actions (login required)
Tétel nézet |