A fővárosi lakosság wellness fogyasztási szokásai a különböző generációkban

Papp Laura Ibolya (2023) A fővárosi lakosság wellness fogyasztási szokásai a különböző generációkban. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of SZAKDOLGOZAT.pdf] PDF
SZAKDOLGOZAT.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (891kB)
[thumbnail of Papp Laura Ibolya_konzulens_Bártfai Ende.pdf] PDF
Papp Laura Ibolya_konzulens_Bártfai Ende.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (167kB)
[thumbnail of Papp Laura Ibolya_opponens_Sinka Del-Bianco Csilla.pdf] PDF
Papp Laura Ibolya_opponens_Sinka Del-Bianco Csilla.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (103kB)

Absztrakt (kivonat)

A dolgozatom központi témája a budapesti lakosok wellness fogyasztási szokásainak generációk szerinti elemzése. Kutatásom célja megismerni az e szegmensre jellemző általános fogyasztási szokásokat (fontos tényezők a szálloda kiválasztása során, távolság és környezet jelentősége, árérzékenység, kiemelten fontos szállodai szolgáltatások köre stb.) és feltárni a különböző nemzedékek közötti eltéréseket, valamint hasonlóságokat, illetve megtudni, hogy melyik korcsoport a legérintettebb a wellness turizmusban. A végcél eléréséhez kvantitatív (kérdőív) és kvalitatív (interjúk) módszert is alkalmaztam. Kutatásom célcsoportja a budapesti (és vonzáskörzeti) lakosság volt, azon belül a Baby Boomer, X, Y és Z generáció tagjai. A témához kapcsolódó kérdőív online volt elérhető, így sok emberhez elért. Az interjúkon minden nemzedékből három-három személy vett részt, ezek személyesen és online egyaránt zajlottak, a kérdések pedig minden esetben megegyeztek. A dolgozatomban tehát először külön elemeztem a budapesti lakosság általános wellness fogyasztási szokásait, ezeket aztán generációk szerint is lebontottam és összehasonlítottam. A tanulmányom végére arra a következtetésre jutottam, hogy a kor valóban befolyásolja a wellness fogyasztási szokásokat. A fiatalabbakat például sokkal könnyebb különböző online platformokon megszólítani és elérni, míg az idősebb korosztálynál ez kevésbé mondható el, számukra a Facebook a legideálisabb kommunikációs csatorna. Az animáció megléte egy hotelban az Y generáció számára a legfontosabb, visszajáró szálloda vendégekké nagy valószínűséggel a Baby Boomer generáció tagjai válnak. Az X nemzedék tagjai számára pedig kiemelten fontos a minőség, ha wellnessre kerül a sor. Mindemellett hasonlóságok is akadtak a különböző korcsoportok között, ilyen például a félpanziós ellátás népszerűsége.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Turizmus Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-vendéglátás

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: egészség, egészségmegőrzés, egészségturisztika, generációs fejlődés, gyógyfürdők, lélektan, mentálhigiénia, mentális folyamatok, szállodák, turizmus, wellness, Y generáció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Már. 19. 18:20
Utolsó módosítás: 2023. Már. 19. 18:20

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet