Papp Laura Ibolya (2023) A fővárosi lakosság wellness fogyasztási szokásai a különböző generációkban. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
SZAKDOLGOZAT.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (891kB) |
|
PDF
Papp Laura Ibolya_konzulens_Bártfai Ende.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (167kB) |
|
PDF
Papp Laura Ibolya_opponens_Sinka Del-Bianco Csilla.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (103kB) |
Absztrakt (kivonat)
A dolgozatom központi témája a budapesti lakosok wellness fogyasztási szokásainak generációk szerinti elemzése. Kutatásom célja megismerni az e szegmensre jellemző általános fogyasztási szokásokat (fontos tényezők a szálloda kiválasztása során, távolság és környezet jelentősége, árérzékenység, kiemelten fontos szállodai szolgáltatások köre stb.) és feltárni a különböző nemzedékek közötti eltéréseket, valamint hasonlóságokat, illetve megtudni, hogy melyik korcsoport a legérintettebb a wellness turizmusban. A végcél eléréséhez kvantitatív (kérdőív) és kvalitatív (interjúk) módszert is alkalmaztam. Kutatásom célcsoportja a budapesti (és vonzáskörzeti) lakosság volt, azon belül a Baby Boomer, X, Y és Z generáció tagjai. A témához kapcsolódó kérdőív online volt elérhető, így sok emberhez elért. Az interjúkon minden nemzedékből három-három személy vett részt, ezek személyesen és online egyaránt zajlottak, a kérdések pedig minden esetben megegyeztek. A dolgozatomban tehát először külön elemeztem a budapesti lakosság általános wellness fogyasztási szokásait, ezeket aztán generációk szerint is lebontottam és összehasonlítottam. A tanulmányom végére arra a következtetésre jutottam, hogy a kor valóban befolyásolja a wellness fogyasztási szokásokat. A fiatalabbakat például sokkal könnyebb különböző online platformokon megszólítani és elérni, míg az idősebb korosztálynál ez kevésbé mondható el, számukra a Facebook a legideálisabb kommunikációs csatorna. Az animáció megléte egy hotelban az Y generáció számára a legfontosabb, visszajáró szálloda vendégekké nagy valószínűséggel a Baby Boomer generáció tagjai válnak. Az X nemzedék tagjai számára pedig kiemelten fontos a minőség, ha wellnessre kerül a sor. Mindemellett hasonlóságok is akadtak a különböző korcsoportok között, ilyen például a félpanziós ellátás népszerűsége.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Turizmus Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | egészség, egészségmegőrzés, egészségturisztika, generációs fejlődés, gyógyfürdők, lélektan, mentálhigiénia, mentális folyamatok, szállodák, turizmus, wellness, Y generáció |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Már. 19. 18:20 |
Utolsó módosítás: | 2023. Már. 19. 18:20 |
Actions (login required)
Tétel nézet |