Majoros Csaba Máté (2023) Artificial intelligence to commercial companies. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
ARTIFICIAL INTELLIGENCE TO COMMERCIAL COMPANIES-Csaba Máté Majoros.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (646kB) |
|
PDF
Bírálati lap Eng_Csaba Máté Majoros.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (167kB) |
|
PDF
Evaluation_Csaba_Máté_Majoros.docx.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (87kB) |
Absztrakt (kivonat)
In the research, I examined the value that AI creates for commercial enterprises. I used Porter's value chain model for my secondary research for analysis and as primary research I conducted in-depth interviews with three managers. As a result of the research, It can state that AI represents an outstanding value-added in all functional areas of commercial enterprises. My research showed that today's managers see technology as an opportunity but also have concerns about ethical, social and data management issues. The development of artificial intelligence can take many directions, it is unpredictable how it will impact our society and shape our everyday lives, our work and ourselves.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Kereskedelem Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | artificial intelligence, commercial companies, ethical issues, machine learning, moral issues, Value Chain |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Már. 18. 15:37 |
Utolsó módosítás: | 2023. Már. 18. 15:37 |
Actions (login required)
Tétel nézet |