Branding in Esports, and the importance of creativity and entertainment in the industry

Köves Balázs István (2023) Branding in Esports, and the importance of creativity and entertainment in the industry. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of K7HWTF - Branding in Esports, and the importance of creativity and entertainment in the industry.pdf] PDF
K7HWTF - Branding in Esports, and the importance of creativity and entertainment in the industry.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of Köves Balázs István.pdf] PDF
Köves Balázs István.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (145kB)
[thumbnail of Szakdolgozat értékelő lap angol BELSŐ_Köves_Balázs_Sarkadi_2023_01_06.pdf] PDF
Szakdolgozat értékelő lap angol BELSŐ_Köves_Balázs_Sarkadi_2023_01_06.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (126kB)

Absztrakt (kivonat)

This thesis aims to provide an important guideline for esports organisations regarding their ideal branding and to help people and companies to have a better understanding of the esports industry. Which is one of the world's fastest-growing industries in both publicity and capital gain. Through this paper I will try to prove the following hypotheses:   Creativity bears one of the highest importance for esports organisations both in their branding and in their content as well. Esports fans are highly valuing entertainment, therefore it is a key aspect for esports organisations.   To fulfil both goals the industry will be showcased through a number of different perspectives, such as definition, demographic information, esports preferences, social media preferences, and branding preferences.   Therefore to, gather the necessary information both qualitative and quantitative methods are used throughout the paper, mixed with years of observation from both inside and outside perspectives. Thanks to this mixture, it is possible to cover new information for esports professionals and to help people to understand and get into the esports industry.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: branding, creativity, entertainment, Esports, marketing
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Már. 18. 15:37
Utolsó módosítás: 2023. Már. 18. 15:37

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet