Az Y és Z generációk könnyűzenei és gasztronómiai fesztivállátogatási szokásainak felmérése

Kövesdi Viktor (2023) Az Y és Z generációk könnyűzenei és gasztronómiai fesztivállátogatási szokásainak felmérése. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_Kövesdi_Viktor_E45F2N.pdf] PDF
Szakdolgozat_Kövesdi_Viktor_E45F2N.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Kövesdi Viktor külső.pdf] PDF
Kövesdi Viktor külső.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (193kB)
[thumbnail of Kövesdi Viktor bírálat Keszei Barbara.pdf] PDF
Kövesdi Viktor bírálat Keszei Barbara.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozatom témája az Y és a Z generáció szokásainak felmérése a könnyűzenei és gasztronómiai fesztiválokon. A kutatásomban kérdőíves vizsgálatot végeztem, hozzáférhetőségi mintavételt használva. Generációs megoszlás alapján a Z generációba tartozó kitöltők száma 206 fő volt, az Y generációból 37 fő töltötte ki a kérdőívet, így a kutatásban a Z generációról tudtam átfogóbb képet alkotni. A lakhely szerinti megoszlásban a főváros dominált mindkét nemzedék esetében. Az általam végzett kutatás eredményeit összehasonlítva országszintű ifjúságkutatási és fesztivállátogatási felmérésekkel megállapítható, hogy a generációk körében a könnyűzenei és gasztronómiai fesztiválok látogatottsága és népszerűsége napjainkig kiemelkedik más típusú fesztiválok közül. A kitöltők lakóhelyei, jövedelmei és fesztiválokra kiadott költségei közötti kapcsolat bizonyult a generációs különbözőségek legfőbb forrásának. A generációk együttes eredményei alapján a belföldi fesztiválokat preferálják. A digitalizáció ellenére a megkérdezettek körében nem az internet és a közösségi média felületeinek használata dominál a fesztiválokkal kapcsolatos információszerzés és a fesztiválon való jelenlétük során, inkább az offline megoldásokat választják. A generációk a gasztronómiai fesztiválokat családcentrikusabbnak tartják, a könnyűzenei fesztiválokra a közeli barátaik társaságában látogatnak el szívesen. A generációk közti differenciák mellett fontosnak tartom az egyes generációkon belüli eltérő szokások kihangsúlyozását a generációk összetételének komplexitása és az egyénenként eltérő igények miatt. A generációk váltakozásának ellenében is a fesztiválpiac konstans közegének tekinthetjük a fiatal nemzedékeket, ezáltal a későbbiekben felnövő generációk vizsgálatának relevanciája is indokolt.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Pedagógia Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Közösségszervezés

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: fesztivál, gasztronómia, könnyűzene, Y generáció, Z generáció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Már. 18. 15:36
Utolsó módosítás: 2023. Már. 18. 15:36

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet