Kövesdi Viktor (2023) Az Y és Z generációk könnyűzenei és gasztronómiai fesztivállátogatási szokásainak felmérése. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
Szakdolgozat_Kövesdi_Viktor_E45F2N.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
Kövesdi Viktor külső.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (193kB) |
|
PDF
Kövesdi Viktor bírálat Keszei Barbara.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
A szakdolgozatom témája az Y és a Z generáció szokásainak felmérése a könnyűzenei és gasztronómiai fesztiválokon. A kutatásomban kérdőíves vizsgálatot végeztem, hozzáférhetőségi mintavételt használva. Generációs megoszlás alapján a Z generációba tartozó kitöltők száma 206 fő volt, az Y generációból 37 fő töltötte ki a kérdőívet, így a kutatásban a Z generációról tudtam átfogóbb képet alkotni. A lakhely szerinti megoszlásban a főváros dominált mindkét nemzedék esetében. Az általam végzett kutatás eredményeit összehasonlítva országszintű ifjúságkutatási és fesztivállátogatási felmérésekkel megállapítható, hogy a generációk körében a könnyűzenei és gasztronómiai fesztiválok látogatottsága és népszerűsége napjainkig kiemelkedik más típusú fesztiválok közül. A kitöltők lakóhelyei, jövedelmei és fesztiválokra kiadott költségei közötti kapcsolat bizonyult a generációs különbözőségek legfőbb forrásának. A generációk együttes eredményei alapján a belföldi fesztiválokat preferálják. A digitalizáció ellenére a megkérdezettek körében nem az internet és a közösségi média felületeinek használata dominál a fesztiválokkal kapcsolatos információszerzés és a fesztiválon való jelenlétük során, inkább az offline megoldásokat választják. A generációk a gasztronómiai fesztiválokat családcentrikusabbnak tartják, a könnyűzenei fesztiválokra a közeli barátaik társaságában látogatnak el szívesen. A generációk közti differenciák mellett fontosnak tartom az egyes generációkon belüli eltérő szokások kihangsúlyozását a generációk összetételének komplexitása és az egyénenként eltérő igények miatt. A generációk váltakozásának ellenében is a fesztiválpiac konstans közegének tekinthetjük a fiatal nemzedékeket, ezáltal a későbbiekben felnövő generációk vizsgálatának relevanciája is indokolt.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Pedagógia Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | fesztivál, gasztronómia, könnyűzene, Y generáció, Z generáció |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Már. 18. 15:36 |
Utolsó módosítás: | 2023. Már. 18. 15:36 |
Actions (login required)
Tétel nézet |